آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

کرونا در افغانستان؛

ثبت ۶۲۳ واقعه مثبت/شمار مبتلایان به ۱۳ هزار و ۶۵۹ تن افزایش یافت

وزارت صحت عامه اعلام کرد که با ثبت ۶۲۳ مورد مثبت شمار مبتلایان به ویروس کرونا، آمار کلی بیماران مصاب به این ویروس در کشور به ۱۳ هزار و ۶۵۹ نفر رسیده است.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت صحت عامه‌ امروز جمعه(۹ جوزا) اعلام کرد که در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۶۲۳ مورد مثبت ویروس کرونا در ولایات مختلف کشور به ثبت رسیده است.
در بیست‌وچهار ساعت گذشته تنها در کابل ۲۷۱ مورد و در هرات نیز ۱۷۹ مورد مثبت کرونا ثبت شده است.
براساس آمار وزارت صحت عامه، ۲۷۱ نفر در کابل، ۱۷۹ نفر در هرات، ۶۷ نفر در ننگرهار، ۲۳ نفر در بلخ، ۱۸ نفر در خوست، ۱۳ نفر در لغمان و در ولایت‌های بدخشان و پروان ۱۰ – ۱۰ نفر مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده‌اند.


هم‌چنان ابتلای نه نفر در بامیان، نه نفر در پکتیکا، هفت نفر در پکتیا، سه نفر در لوگر، دو نفر در تخار، یک نفر در دایکندی و یک نفر دیگر در کنر به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته تثبیت شده است.
به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۶۵۹ نفر افزایش یافته است، کابل، هرات، قندهار، بلخ و ننگرهار بیشترین افراد مبتلا به کرونا را دارند.
بر اساس اعلامیه وزارت صحت، در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۵۰ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به یک‌هزار و ۲۵۹ نفر رسیده است.
همچنان در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۱۱ فرد مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند، شمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به ۲۴۶ نفر رسیده است، تنها در هرات، در بیست‌وچهار ساعت گذشته هفت نفر در اثر کرونا فوت کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا