آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادثسیاست

اشرف غنی:

جامعه جهانی خاموشی اختیار نکنند/ طالبان با نکوهش این حمله نمی‌توانند خود را تبرئه کنند

محمد اشرف غنی در پیوند به حمله تروریستی شب گذشته در کابل اعلام کرد که جامعه جهانی نباید در قبال این گونه اعمال وحشیانه و ضد بشری خاموشی اختیار کند، بلکه در ردیابی و محکومیت عاملین آن در کنار مردم افغانستان بایستد.

محمد اشرف غنی در پیوند به حمله تروریستی شب گذشته در کابل اعلام کرد که جامعه جهانی نباید در قبال این گونه اعمال وحشیانه و ضد بشری خاموشی اختیار کند، بلکه در ردیابی و محکومیت عاملین آن در کنار مردم افغانستان بایستد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد اشرف غنی در اعلامیه‌ای به حمله تروریستی شب گذشته در کابل واکنش نشان داده و افزوده است: با تاسف و اندوه فراوان شماری از هموطنان عزیز ما که در یک مراسم عروسی گردهم آمده بودند و خوشی شان را تجلیل می‌کردند، آماج یک حمله تروریستی قرار گرفتند و جان‌های شیرین شان را از دست دادند و شماری هم زخمی شدند.
به گفته وی: این حمله تروریستی بر محفل خوشی مردم عادی کشور ما صورت گرفته است که هیچ هدف نظامی و دولتی در آن نبوده است.
غنی این حمله را بزرگترین و فجیع ترین جنایت علیه بشریت و انسانیت عنوان کرده گفت: آماج قرار دادن مردم ما در مراسم خوشی، مکاتب، مساجد، بازارها و مکان های عامه نشان دهنده قساوت یک گروه هراس‌افکن است که برای کشتن مردم بی‌گناه ما کمر بسته اند.
محمد اشرف غنی تأکید کرد که جامعه جهانی نباید در قبال این گونه اعمال وحشیانه و ضد بشریت خاموشی اختیار کند، بلکه در ردیابی و محکومیت عاملین آن در کنار مردم افغانستان بایستند.
وی به مسئولین مربوطه هدایت داد تا چگونگی وقوع این رویداد غم‌انگیز را بررسی همه جانبه نموده و به زخمی‌ها و خانواده‌های قربانیان رسیدگی عاجل نمایند.
غنی همچنین گفت که طالبان با نکوهش این حمله نمی‌توانند خود را تبرئه کنند، زیرا آنان خود فراهم‌کننده بستر برای فعالیت تروریستان‌‌اند.
اشرف غنی تصریح کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، انتقام هر قطره خون مردم بی‌گناه را از تروریستان جنایت پیشه می‌گیرند و با استعمال مشروع قوه، آنان را در هر گوشه و کنار کشور شدیداً سرکوب خواهند کرد.
وی همچنان به رهبری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دستور داده تا برای ردیابی و سرکوب عاملین این حمله، از تمام امکانات کارگیرند.
در اعلامیه‌ای که از سوی ارگ منتشر شده، آمده است که در پی این جنایت ضد بشریت غنی تمامی برنامه‌های کمپاینی خویش را برای امروز لغو نموده و قرار است به‌منظور بررسی وضعیت امنیتی کشور جلسۀ خاص امنیتی را رهبری نماید.
این در حالیست که در رویداد خونین شب گذشته در محفل عروسی در کابل ۶۳ تن کشته و ۱۸۲ تن دیگر زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا