آخرین اخبارافغانستانسیاست

سران جنبش روشنایی در دیدار با رییس‌جمهور:

جنبش، حاضر به گفت‌وگو با حکومت است


سران جنبش روشنایی در دیدار با رییس‌جمهور غنی از لغو تظاهرات دوم اسد خبر داده و گفت که این جنبش حاضر به گفت‌وگو با حکومت است.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از ارگ ریاست جمهوری، احمد بهزاد به نمایندگی از جنبش روشنایی صحبت کرده و گفت که شورای عالی مردمی جنبش روشنایی تظاهرات دوم اسد را ملغی اعلام‌ نموده و با حکومت حاضر به‌گفت‌وگو است.
آقای بهزاد در ادامه افزود که مبارزه ما برای عدالت و یک ‌افغانستان دموکراتیک بوده و مطالبات ما برای حل مشکلات است.
این عضو جنبش روشنایی تاکید کرد که ما خواهان عزت برای نظام افغانستان، تصحیح مناسبات و اصلاحات می‌باشیم و مطالبات مشروع مردم را از حکومت می‌خواهیم.
از سویی هم سرور دانش، معاون دوم رییس‌جمهور در این دیدار، گفت: طی پانزده‌سالی که در حکومت‌ بوده، شاهد نیت و اقدامات نیک رییس‌جمهور غنی برای توسعه مناطق مرکزی افغانستان است و این‌تلاش‌ها برای انکشاف و توسعه مناطق مرکزی جریان ‌دارد.
در همین حال، رییس‌جمهور غنی، از حادثه دوم اسد – دهمزنگ( رویداد مرگباری که در آن شمار زیادی کشته و زخمی شدند) به‌ عنوان «فاجعه قرن۲۱» یاد کرد و گفت: ما در وضعیتی قرار داریم که از یک‌سو در گلیم‌ غم نشسته‌ایم و از سوی دیگر باید برای آینده، فکر و برنامه داشته‌باشیم.
آقای غنی در ادامه گفت که حرکت‌های مدنی مورد استقبال حکومت قرار‌دارد و قانون اساسی افغانستان به‌عنوان وثیقه ملی، حق شهروندان را تضمین کرده ‌است.
رییس‌جمهور پیشنهاد‌ کرد تا برای انکشاف و توسعه مناطق مرکزی افغانستان بحث اساسی آغاز‌ شود.
وی افزود که پلان بازسازی و توسعه ساحه دشت‌ برچی تحت کار است.
گفتنی است که در اخیر جلسه فیصله ‌شد تا کمیسیون تخنیکی ایجاد شود و موضوع برق ولایت بامیان را به‌صورت اساسی مورد بحث قرار ‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا