آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاستگزارش

کارشناسان به خبرگزاری دید:

وکلا نماینده شرکت‌های خود هستند، نه نمایندگان ملت

چهارشنبه هفته گذشته دارالانشای مجلس نمایندگان، فهرست نام اعضای غیر حاضر را به‌نشر رساند که بر اساس آن حدود نیمی از ۲۴۷ نماینده مجلس در ۱۴ نشست عمومی شرکت نکرده‌اند

رسانه‌ای شدن نام نمایندگان غیر حاضر توسط هیئت اداری خشم شدید شهروندان کشور را در پی داشته و از کارکرد آنان به‌شدت انتقاد می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، در پیوند به نشر فهرست نام اعضای غیر حاضر مجلس نمایندگان، شماری از فعالان مدنی و شهروندان کشور، آنان را به بی‌پروایی و استفاده‌جویی از صلاحیت‌های‌شان متهم می‌کنند.
چهارشنبه هفته گذشته دارالانشای مجلس نمایندگان، فهرست نام اعضای غیر حاضر را به‌نشر رساند که بر اساس آن حدود نیمی از ۲۴۷ نماینده مجلس در ۱۴ نشست عمومی شرکت نکرده‌اند.
شکریه حسینی فعال مدنی و اجتماعی در گفت‌وگو با خبرگزاری دید گفت: مردم افغانستان هميشه در صدد اين بودند تا اشخاصی را برای نمایندگی برگزينند که صدای ملت در خانه ملت باشند، ولی همیشه فریب نصیب شان شد.
حسینی افزود: نمایندگانی که باید صدای مردم باشند، بر عکس به‌فکر سفرهای خارجی و منافع شخصی شان هستند و از حال و روز مردم بیچاره خبری ندارند.
در همین حال، حامد مشرف محصل یکی از دانشگاه‌های خصوصی به خبرگزاری دید گفت: نمایندگان فعلی بیشتر در فکر پر کردن جیب‌های خود هستند.
مشرف افزود: اکثر اعضای فعلی مجلس نمایندگان، نماینده شرکت‌های خود هستند، نه نماینده‌های مردم و ما آنان را نماینده خود نمی‌دانیم.
همچنین عادل هاشمی یکی از شهروندان کشور اظهار داشت که بیشتر نمایندگان در اکثر مواقع در کشورهای دیگر به خوش‌گذرانی مصروف هستند.
هاشمی تأکید کرد: نمایندگان کنونی منفور‌ترین اشخاص در نزد مردم هستند، زیرا آنان با احساسات مردم بازی کرده و علیه مردم فعالیت می‌کنند.
این درحالی است که امروز شنبه(۴عقرب) هیئت اداری مجلس نمایندگان نام اعضای غیرحاضر این مجلس را اعلان کرد و هشدار داد که در صورت ادامه غیرحاضری نام آنان را رسانه‌ای خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا