آخرین اخبارجهانروند صلحسیاستصلح

جنرالان امریکایی: ترک افغانستان باعث هرج و مرج می‌شود

فرماندهان بلندپایه نظامی امریکا نسبت به ترک افغانستان طبق توافق‌نامه دوحه هشدار داده‌ و گفته‌اند این کار باعث هرج و مرج در این کشور خواهد شد.


به نقل از لاس آنجلس تایمز، دو فرمانده ارشد نظامی ایالات متحده به تازگی گفته‌اند که جنگ در افغانستان به شدت افزایش خواهد یافت و شبه‌نظامیان طالبان شهرهای بزرگ را تهدید خواهند کرد، مگر اینکه تلاش‌های دولت بایدن برای ختم جنگ طی دو ماه آینده نتیجه دهد.
جنرال کنت‌ مک‌کنزی فرمانده مرکزی نظامیان امریکایی در مصاحبه‌ای پس از سفر به کابل گفته است: اگر ما خارج شویم و هیج توافقی با طالبان صورت نگیرد، فکر می‌کنم دولت افغانستان برای حفظ مالکیت‌اش درگیر یک جنگ بسیار سخت خواهد شد.
به گفته مقامات امریکایی، اگر تا اول ماه می توافقی صورت نگیرد، بایدن ممکن تصمیم بگیرد نیروهای امریکایی را به طور موقت نگه دارد تا به گفت‌وگوهای صلح زمان بیشتری دهد یا این که نیروها را به مدت نامعین در این کشور حفظ کند، اما این امر احتمالاً طالبان را به حملات جدید علیه نظامیان امریکایی تحریک می‌کند.
جنرال اسکات میلر فرمانده ماموریت حمایت قاطع در افغانستان نیز هشدار داده است که با خروج ایالات متحده، قوای مسلح افغانستان پشتیبانی حیاتی را از دست خواهد داد.
میلر گفته است: وقتی از عدم حضور ما صحبت می‌کنید … موارد خاصی مانند هوا، پشتیبانی هوایی و حفظ حمایت هوایی بیشتر و بیشتر مشکل‌ساز می‌شود.
این اظهارات در حالی مطرح شده است که جنرال مک‌‌کنزی به تازگی در سفری به کابل با رییس جمهور غنی ملاقات کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا