آخرین اخباراسلایدشوافغانستانمنطقه

جنرال ارشد پاکستانی: جنگ افغانستان ریشه داخلی دارد


جنرال زبیر محمود حیات، رییس کمیته ستاد مشترک پاکستان می‌گوید که راه حل مشکلات افغانستان در داخل خود افغانستان است و هیچ راه حل نظامی برای حل این معضل وجود ندارد، زیرا بعید است که ستراتژی‌ خارجی‌ها نتایج مثبت داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از یک روزنامه معتبر پاکستانی، جنرال زبیر محمود حیات، این سخنان را در جمعی از پاکستانی‌ها در بریتانیا که افسران ارشد نظامی بریتانیا و قوای مسلح این کشور نیز حضور داشت، ابراز کرده است.
رییس ستاد کمیته مشترک پاکستان گفته است:« بی‌ثباتی و جنگ در افغانستان سبب ویرانی‌های زیادی در پاکستان شده است.»
وی همچنان گفته است:« این یک واقعیت است که مشکل در داخل افغانستان است. این موضوع بین دو گروه مخالف در این کشور بوده و به همین دلیل، راه حل در داخل افغانستان است.»
جنرال حیات افزوده است:« شما نمی‌توانید یک فرد یک موسسه و یا یک کشور را به خاطر شکست‌های جمعی سرزنش کنید.»
رییس کمیته ستاد مشترک پاکستان همچنان گفته است:« پاکستان به خاطر آشتی میان فرقه‌های مختلف با تمام نیرو تلاش کرده و خواهد کرد تا صلح و ثبات در افغانستان حاکم شود.»
این جنرال برجسته می‌افزاید:« یک افغانستان آرام و پایدار به نفع پاکستان است اما شما نمی‌توانید یک افغانستان با ثبات داشته باشید، اگر قدرت‌های خارجی را که مربوط به افغانستان نمی‌شود، جای دهید و یا سعی کنید نیرو اعزام کنید که در حقیقت با الزامات مصالحه مقابله می‌کند.»
جنرال زبیر محمود حیات، خطاب به جامعه جهانی گفته است:« هر کمکی به پاکستان به خاطر تلاش‌هایش مورد استقبال قرار خواهد گرفت، اما اعتماد مهم‌ترین اصل است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا