آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

جنرال مکنزی گروه طالبان را غیر قابل اعتماد خواند

جنرال مکنزی یکی از فرماندهان بلندپایه امریکایی با غیرقابل اعتماد خواندن گروه طالبان، تاکید کرده که اگر این گروه می‌خواهد جهان آنان را بپذیرد، باید به توافقات خود عمل کنند.


به گزارش خبرگزاری دید، در حالی که چند روز قبل رییس جمهور امریکا اعلام کرد که نظامیان این کشور تا یازدهم سپتمبر از افغانستان خارج خواهند شد، فرمانده نظامیان امریکایی در خاورمیانه، می‌گوید که گروه طالبان برای او به هیچ‌وجه قابل اعتماد نیست.
جنرال فرانک مکنزی روز در کمیته خدمات نظامی کانگرس امریکا گفت که تجربهٔ او از طالبان نشان می‌دهد که نباید به حرف‌های این گروه، باور کرد.
او گفت:‌ «من نسبت به قابل اعتماد بودن طالبان تردیدهای بسیار جدی دارم… ولی باید ببینیم که در عمل چه می‌کنند».
مکنزی با بیان این که طالبان برای آیندهٔ خودشان هم که شده، باید دست از خشونت و حمایت از گروه‌های تروریستی بردارند، افزود: «اگر طالبان خواهان پذیرش جهانی هستند، باید به توافقات خود عمل کنند».
مقامات امریکایی تاکید کرده‌اند که خروج نظامی از افغانستان، به معنای پایان حضور امریکا در این کشور نخواهد بود و اینکه بر فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان کماکان نظارت خواهند کرد.
هرچند جنرال مکنزی گفت که این نظارت از راه دور و در عدم حضور نظامی در افغانستان، دشواری‌های خود را خواهد داشت.
این جنرال ارشد امریکایی هم‌چنین نسبت به واکنش‌های منطقه‌ای به خروج نظامی امریکا از افغانستان پرداخت و گفت که کشورهای همسایهٔ افغانستان از نزدیک وضعیت را دنبال می‌کنند.
به گفتهٔ او، در صورتی که پس از خروج نیروهای امریکایی، صلح در افغانستان تامین نشود و این کشور به جنگ داخلی کشانده شود، همسایه‌های افغانستان نگران هجوم دوبارهٔ مهاجران از این کشور و فشارهای امنیتی و اقتصادی ناشی از آن خواهند بود.
براساس تصمیم جو بایدن رییس جمهور امریکا، روند خروج سربازان امریکایی از افغانستان قرار است از اول ماه می آغاز شده و تا یازدهم سپتمبر تکمیل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا