آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهمسیاست

جنرال میلر: جنگ تا برقراری یک راه حل سیاسی ادامه می‌یابد

گزارش‌ها حاکی از آن است که جنرال اسکات میلر فرمانده ماموریت حمایت قاطع در افغانستان، گفته است جنگ در این کشور تا برقراری یک حل و فصل سیاسی ادامه خواهد یافت.

جنرال میلر در مصاحبه‌ای با سی ان ان گفته است:« این جنگ تا برقراری یک مصالحه سیاسی ادامه می‌یابد.»

این جنرال امریکایی در رابطه به جنگ حکومت افغانستان با طالبان گفته است:« آن‌ها دو جناح هستند که بر ضد یکدیگر مبارزه می‌کنند و در این مرحله هیچ یک از آن‌ها از لحاظ نظامی پیروز نخواهند شد.»

در همین حال، جان آر بس سفیر ایالات متحده در کابل همچنان گفته است که امروز فرصت مناسبی برای برقرای صلح فراهم شده، اما ببینیم که آیا طالبان هم به تقاضای مردم افغانستان پاسخ خواهند داد.

آقای بس گفته است:« امروز فرصتی داریم که شش یا دوازده ماه پیش نداشتیم تا ببینیم آیا واقعاً امکان دارد به یک توافق سیاسی دست یابیم. ما نمی‌دانیم که آیا موفق خواهیم شد. ما باید ببینیم که آیا طالبان علاقه مند به پاسخگویی به تمایل عمیق مردم افغانستان برای صلح دارد.»

جنرال میلر همچنان در رابطه به کارکرد نیروهای امنیتی افغانستان در جنگ سخن گفته است.

وی گفته است:« من می‌خواهیم کارکرد نیروهای امنیت ملی افغانستان را ببینم. این جنگ افغانستان است، حمایت قاطع از آن‌ها پشتیبانی کرده و قادر می‌سازد، اما هیچ اشتباهی نمی‌کند. افغان‌ها خود رهبری می‌کنند.»

این گفته‌ها در حالی مطرح شده است که جنرال مکنزی سرپرست ستاد مرکزی ایالات متحده به قانونگذاران این کشور گفته است در صورت خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، نیروهای امنیت ملی افغانستان از هم فرو خواهد پاشید.

این در حالی است که حکومت افغانستان پس از خبر خروج نیروهای امریکایی از این کشور گفته است «خروج آن‌ها هیچ تاثیری بر وضعیت امنیتی افغانستان نخواهد داشت.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا