آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

سازمان همکاری‌ اسلامی:

جنگ افغانستان را تحریم و در حمایت از صلح موضع‌گیری کنید

سازمان همکاری‌های اسلامی با صدور قطع‌نامه‌هایی در ۴۷مین نشست شورای وزرای خارجه این سازمان حمایت قاطعش را از مردم و دولت افغانستان اعلان نمود.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور امروز یکشنبه(۹ قوس) در بیانیه‌ای با استقبال از حمایت سازمان همکاری‌های اسلامی و کشورهای عضو گفته است که جهان اسلام در جریان ۴۷مین نشست شورای وزرای خارجه این سازمان پشتیبانی قاطع خود را از مردم و دولت افغانستان اعلان کرد.
در بیانیه آمده است: «سازمان همکاری اسلامی با اصدار قطع نامه‌های متعدد به شمول قطع نامه ۴/۴۷ در مورد وضعیت افغانستان، قطع‌نامه ۴۴/۴۷ در مورد جنایات داعش و قطع‌نامه ۵/۴۷ در مورد ابتکارات منطقه‌ای در حمایت از افغانستان که در جریان ۴۷مین نشست شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی به تاریخ ۷ و ۸ قوس سال جاری در شهر نیامی کشور نایجیریا برگردیده بود، حمایت قاطعش را از مردم و دولت افغانستان اعلام نمود».
سازمان همکاری اسلامی از علما و نهادهای مذهبی در سرتاسر کشورهای عضو این سازمان خواست تا جنگ در افغانستان را تحریم و در حمایت از مذاکرات صلح موضعگیری نمایند.
این سازمان ضمن محکوم کردن حملات تروریستی اخیر در افغانستان، به خصوص مورد هدف قرار دادن افراد ملکی مانند حمله در بامیان، حمله بالای دانشگاه کابل، حمله بالای مرکز آموزشی کوثر و حمله بالای زایشگاه در دشت برچی، از طالبان خواست تا خشونت‌ها را کاهش داده و به تأمین عاجل آتش‌بس توافق نمایند.
بر بنیاد این بیانیه، سازمان همکاری‌های اسلامی از کشورهای عضو این سازمان خواسته تا از روند صلح همه شمول افغانستان حمایت کند، تا به یک راه حل سیاسی منتج شود که مبنای آن قطع خشونت، قطع رابطه با گروه های تروریست، حفاظت و تقویت دستاوردهای دموکراتیک و پیشرفت ها در عرصه دموکراتیک، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ۱۹ سال گذشته و رعایت قانون اساسی-مفید برای تمام مردم افغانستان، باشد.
حکومت افغانستان از صدور قطع‌نامه‌های سازمان همکاری اسلامی قدردانی کرده و گفته علاقمند است تا با سازمان همکاری‌های اسلامی از نزدیک در مورد محتوا و تطبیق این قطع‌نامه‌ها کار کند.
گفتنی است که حنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور پس از اشتراک در کنفرانس جنوا در رأس هیئتی برای شرکت در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی به نایجیریا سفر کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا