آخرین اخبارافغانستانسیاست

مجمع جهانی وحدت اسلامی مالیزیا:

جنگ افغانستان «غیرشرعی» است

وزارت امور خارجه اعلام نمود که ادامه جنگ خشونت در افغانستان از سوی مجمع جهانی وحدت اسلامی مالیزیا غیر شرعی خوانده و محکوم شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه در اعلامیه‌ای گفته است که مجمع جهانی وحدت اسلامی مالیزیا در نامه‌ای عنوانی سفارت افغانستان در کوالالمپور، خواهان حل بحران افغانستان از طریق گفت‌وگو و مذاکره شده است.

وزارت خارجه از این اقدام مجمع جهانی وحدت اسلامی مالیزیا که یکی از مؤسسات معتبر اسلامی در آن کشور می‌باشد، استقبال کرده است.
در اعلامیه‌ این وزارت آمده است که کاهش خشونت‌ها و آتش‌بس فوری که خواست برحق دولت و مردم افغانستان است، برای کامیابی مذاکرات جاری در دوحه و برقراری صلح و ثبات دایمی در کشور امر مهم و حیاتی است.
در چهارم عقرب، شماری از عالمان و مفتی‌های جمهوری بنگلادیش نیز در نشستی زیر عنوان «دعوت به‌سوی صلح در افغانستان»، جنگ جاری در افغانستان را حرام و مخالف نصوص شرعی اسلام خوانده بودند.
در همان روز، گروهی از عالمان دین در کابل نیز در نشستی زیر عنوان «نشست سراسری علما در حمایت از مذاکرات صلح»، جنگ جاری در افغانستان را حرام خوانده و اعلام کردند که آماده‌اند میان دولت افغانستان و گروه طالبان میانجی‌گری کنند.
شیخ احمد الریسونی رییس اتحادیه جهانی علمای اسلام نیز اخیراً جنگ افغانستان را حرام خوانده و تاکید نموده بود که این جنگ «جهاد» نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا