آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحزنانسیاستشورای ملیصلح

شورای ملی عربستان:

جنگ در افغانستان غیرشرعی است/ دستاوردها حفظ شود

نخستین نشست میان‌پارلمانی زنان عضو شورای ملی افغانستان و عربستان سعودی بر حفظ دستاوردهای دو دهه پسین تأکید کردند و افزودند که جنگ در این کشور غیرشرعی و ناروا است.


به گزارش خبرگزاری دید، این نشست که به ابتکار وزارت امور خارجه کشور و تلاش‌های سفارت افغانستان در ریاض برگزار شد، ضمن تأکید بر روابط حسنه و تاریخی بین دو کشور، بر نقش معنادار زنان در روند صلح و حفظ دستاوردها پافشاری کردند.
وزارت امور خارجه کشور در بیانیه‌ای گفت که احمد جاوید مجددی حمایت زنان اعضای مجلس شورای عربستان سعودی و حضور فعال زنان افغانستان در مذاکرات صلح کشور را مهم خوانده، با اشاره بر نقش مؤثر آن کشور در روند صلح افغانستان، خواهان حمایت ریاض از موقف دولت و مردم فغانستان در مذاکرات جاری صلح، به خصوص نقش زنان در این روند گردید.

ناهید فرید رییس کمیسیون امور زنان و حقوق بشر مجلس نمایندگان افغانستان با یادآوری از جایگاه معنوی و نقش مؤثرعربستان سعودی در جهان اسلام، با برشمردن دستاوردهای زنان افغانستان در جریان دو دهه اخیر و مشارکت ایشان در رده‌های تصمیم‌گیری کشور، بر اهمیت حمایت زنان عضو مجلس شورای عربستان سعودی از زنان افغانستان تأکید کرد.


در ادامه، سامعه بخاری عضو کمیته دوستی میان پارلمانی افغانستان و مجلس شورای عربستان سعودی، مستوره الشمری عضو کمیته امنیتی مجلس شورای عربستان سعودی، هدا احلیسی عضو کمیته روابط خارجی مجلس شورای عربستان سعودی به ترتیب با تقدیر از تلاش‌های شجاعانه زنان افغانستان و نقش آنان در ایجاد نظام پسا طالبان، حضور پر رنگ و معنادار آنان را در گفت‌وگوهای صلح به‌ویژه نشست قریب‌الوقوع ترکیه با اهمیت تلقی کردند.
نمایندگان مجلس شورای عربستان سعودی از گفت‌وگوهای صلح با حفظ دستاوردهای دو دهه اخیر به شمول حقوق زنان حمایت کرده، جنگ جاری در افغانستان را «غیر شرعی و ناروا» دانستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا