آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلح

رییس جمهور غنی:

جوانان باید در سیاست خارجی سهیم شوند

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور که در مراسم افتتاح شورای عالی جوانان سخن می‌زد، گفت که جوانان باید در سیاست خارجی کشور سهیم شوند و در این زمینه به آن‌ها فرصت داده شود تا استعدادهای‌شان را بروز بدهند.


به گزارش خبرگزاری دید، محمد اشرف غنی رییس جمهور که امروز یکشنبه(۸حمل) در مراسم افتتاح شورای عالی جوانان صحبت می‌کرد، گفت که هر وزارت و هر اداره عالی کشور به شورای جوانان پیشنهادهای مفید و مشخص ارائه کنند.
رییس جمهور غنی همچنان گفت که جوانان کشور باید در سیاست خارجی کشور سهیم شوند و در این زمینه با سیاسیون همکاری کنند و از این طریق در مورد روابط بین‌الملل و کشورهای منطقه متخصص شوند.
آقای غنی همچنان افزود که با جوان شدن اداره و جوان شدن بنیاد مملکت، گفتمان بین جوانان و اداره تغییر می‌کند و مسئولیت جوانان این است که برای خود و نسل خود کار کنند و حسابدهی داشته باشند.
وی افزود که هدف اساسی شما باید وحدت ملی و تامین حقوق شهروندی و مساوات میان تمام افغان‌ها باشد تمام بدبختی‌های ۴۰ سال اخیر این است که جوانان را تقسیم کردند.
آقای غنی تصریح کرد، هدف اساسی ما روند ملت سازی است. هیچ نقطه افغانستان از نقطه دیگر برتری ندارد و همه جزو این خاک و تمام شهروندان با هم برابر اند.
به باور آقای غنی، ارتباطات جوانان باید به حیث شبکه‌های فعال فکری ایجاد شود. این اولین فرصت تان است که بعد از ۴۲ سال حق صلح دوباره احیا شده است برای ۴۲ سال مردم افغانستان از بنیادی ترین حق شان که صلح و تامین امنیت است محروم بودند.


به گفته رییس جمهور، صلحی که در آن رای مردم و نظریات شان جای نداشته باشد مورد قبول ملت افغانستان نیست و مردم و مخصوصاً جوانان باید بگویند که چطور یک نظام سیاسی در کشور می‌خواهند.
به گفته وی، جوانان باید در راستای استفاده درست منابع با تمام توان شان کار کنند تا هیچ کسی نتواند از منابع استفاده سوء بکند.
او از وزارت معارف و تحصیلات عالی خواست که در برنامه‌های آموزشی شان جای بحث و گفت‌وگو را باز بگذارند تا جوانان بتوانند وارد یک گفتمان شوند و بهترین های شان انتخاب و تقدیر شوند.
وی افزود که بند کمال خان در منابع آبی افغانستان است یک قطره است که ما از آن استفاده می‌کنیم و جوانان باید در مورد استفاده از آب تلاش کنند از بند سلما و بند کمال خان باید استفاده حداکثری شود.
آقای غنی همچنان گفت که سال روان سال دیجیتال سازی افغانستان است با همه گیر شدن ویروس کرونا در کشور روند دیجیتال سازی کشور ده سال پیشرفت داشته است مخصوصاً در بخش آموزش.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا