آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

حامد کرزی در نشست پاکستان شرکت نمی‏ کند

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور اعلام کرده است که در نشست بین‌الافغانی صلح که قرار است در اول سرطان در پاکستان برگزار شود، شرکت نمی‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، دفتر آقای کرزی امروز جمعه ۳۱ جوزا، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که رییس جمهور پیشین در نشست صلح بین‌الافغانی پاکستان دعوت شده است و به دلیل نبود زمان کافی برای انجام مشورت‌‌های لازم و ترتیبات سفر، قادر به اشتراک در آن نیست.
حامد کرزی هم‌چنان از پاکستان خواسته است که به همکاری‌های خود برای برقراری صلح در افغانستان ادامه دهد. رییس جمهور پیشین در دو دور نشست‌هایی که با اشتراک نمایندگان طالبان در مسکو، پایتخت روسیه برگزار شد، نقش فعال داشت و هیئت سیاسیون افغانستان را رهبری می‌کرد.
این در حالی است که بر اساس گزارش‌ برخی از رسانه‌ها، شماری از چهره‌های سیاسی به هدف شرکت در نشست بین‌الافغانی صلح، به پاکستان رفته‌اند.
هم‌چنان رسانه‌های پاکستانی گزارش کرده‌اند که حدود ۳۰ نفر از چهره‌های سیاسی افغانستان برای گفت‌وگو در مورد صلح افغانستان در نشستی در این کشور دعوت شده‌اند.
حامد کرزی نیز یکی از این دعوت‌شدگان است. هم‌چنان محمدحنیف اتمر، گلبدین حکمتیار، محمد محقق، عطامحمد نور، سیدحامد گیلانی و دیگران در این نشست دعوت شده‌اند.
گفته شده است که نمایندگانی از گروه طالبان نیز در این نشست شرکت می‌کنند.
این نشست در حالی با اشتراک چهره‌های عمدتاً منتقد حکومت قرار است برگزار شود که بر اساس تاریخ از قبل اعلام شده، محمداشرف غنی نیز در اواخر ماه جاری میلادی به پاکستان سفر خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا