آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

صلح و اعتدال:

حرکت‌های ضد صلح حکومت قابل تحمل نیست

دسته انتخاباتی صلح و اعتدال با نشر اعلامیه‌ای نسبت به سیاست‌های ضد صلح حکومت موضع گرفته و آن را نپذیرفتنی خوانده است. این دسته انتخاباتی همچنان از روند صلح به رهبری زلمی خلیلزاد و ایجاد صلح پایدار قاطعانه اعلام حمایت کرده است.

دسته انتخاباتی صلح و اعتدال با نشر اعلامیه‌ای نسبت به سیاست‌های ضد صلح حکومت موضع گرفته و آن را نپذیرفتنی خوانده است. این دسته انتخاباتی همچنان از روند صلح به رهبری زلمی خلیلزاد و ایجاد صلح پایدار قاطعانه اعلام حمایت کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، دسته انتخاباتی صلح و اعتدال می‌گوید که «حرکت‌های ضد صلح» حکومت در حالی که زمان کمی به پایان عمر آن مانده، پذیرفتنی نیست.
متن کامل اعلامیه:
‌‎اعلامیه تیم صلح و اعتدال در پیوند به تحولات اخیر در کشور ؛
صلح ضرورت مبرم و آرزوی تاریخی مردم افغانستان است. بعد از چندین دهه ناامنی و اختلافات داخلی و مداخلات خارجی، باید به سمت همپذیری و صلح حرکت نموده و به تفاهم ملی دست یابیم.
‌‎پروسه صلح که از مدتی است با حمایت‌های بین‌المللی آغاز شده و در برنامه قاطع ایالات متحده امریکا قرار گرفته و با تلاش های پیگیر جناب زلمی خلیلزاد، دستاوردهای ملموسی حاصل آورده و مورد حمایت صلح دوستان و اکثریت قاطع مردم ما قرار گرفته است؛ تیم صلح و اعتدال از تلاش‌های ایالات متحده و نماینده خاص وزارت امور خارجه این کشور در امور صلح جناب آقای خلیلزاد، در راستای تأمین صلح پایدار، قاطعانه اعلام حمایت می‌دارد و معتقد به آغاز و تداوم گفت‌وگوهای بین‌الافغانی در این مسیر است.
‌‎در این راستا اقدامات تخریبی و ضدیتی حکومت افغانستان در مسیر گفت‌وگوهای صلح را ضد منافع ملی و صلح پایدار می‌داند و اظهارات غیر مسئولانه مشاور امنیت ملی حکومت را در راستای ایجاد موانع برای رسیدن به یک صلح پایدار را نکوهش کرده و این اقدامات را برخلاف روابط نیک افغانستان با دوستان بین‌المللی، خصوصاً با ایالات متحده امریکا می‌داند.
‌‎این تحرکات ضد صلح توسط حکومت در شرایطی صورت می‌گیرد که فاصله چندانی با پایان عمر حکومت کنونی نداریم؛ حکومتی که در فساد مالی و اداری غرق است، تدابیر علمی و اساسی امنیتی و سیاسی و اقتصادی ندارد و باید خود را برای تحویل قدرت سیاسی در اول ماه جوزای سال آینده آماده بسازد. ما این روزها شاهد اقدامات غیر مسئولانه و ضد منافع ملی از جانب حکومت افغانستان هستیم، استفاده از قوای مسلح بر ضد مردم در ولایت بلخ ، فاریاب، غور و کابل و… از نمونه های آن می باشد.
‌‎بنابر این تیم صلح و اعتدال موارد آتی را به عنوان خواسته‌های خود مطرح می‌دارد:

‌‎۱- تیم صلح و اعتدال از پروسه صلح به رهبری آقای زلمی خلیلزاد با هدف کشانیدن طالبان به میز مذاکره اعلام حمایت می‌کند.
‌‎۲- تیم صلح و اعتدال برای رسیدن به صلح عادلانه و پایدار، بر مذاکرات بین‌الافغانی تأکید می‌ورزد.
‌‎۳- تیم صلح و اعتدال تلاش های حکومت برای سنگ اندازی در مسیر گفت‌وگوهای صلح و تخریب روابط نیک افغانستان با دوستان بین‌المللی و اخصاً ایالات متحده امریکا را نکوهش کرده و از حکومت می‌خواهد تا از اظهارات غیر مسئولانه بر ضد دوستان بین‌المللی ما پرهیز نماید.
‌‎۴- نیروهای مسلح افغانستان، مدافعین واقعی مردم افغانستان در برابر دشمنان خارجی ما به حساب می‌آیند، حکومت حق استفاده از قوای مسلح برضد مردم برای رسیدن به مقاصد سیاسی و انتخاباتی را ندارد، لذا از ماجراجویی در این راستا جداً پرهیز کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا