آخرین اخبارجهانسیاست

حزب جاستین ترودو اکثریت کرسی‌های پارلمان کانادا را از آن خود کرد

کانادایی‌ها در انتخابات پارلمانی روز دوشنبه به حزب لیبرالِ نخست وزیر رای داده‌اند اما این آرا تا پیش از اعلام نتیجه نهایی رای‌گیری تضمین کننده اکثریت حزب حاکم در مجلس نیست.


به نقل از یورونیوز، بر اساس تخمین‌های حاصل از نتایج اولیه رای‌گیری که به صورت رسمی از سوی نهاد برگزار کننده انتخابات منتشر شده، حزب لیبرال با کسب ۱۵۸ کرسی به کار خود پایان خواهد داد در حالی که برای کسب اکثریت پارلمانی نیاز به دست کم ۱۷۰ کرسی دارد.
جاستین ترودو بدین ترتیب همانند سال ۲۰۱۹ مجبور به تشکیل دولت حداقلی خواهد بود؛ در حالی که این همان چیزی است که وی برای رهایی از آن درخواست برگزاری انتخابات زودرس کرده بود.
حدود ۲۷ میلیون کانادایی در این انتخابات برای برگزیدن ۳۳۸ نماینده پارلمان که مجلس عوام این کشور را تشکیل می‌دهند به پای صندوق‌های رای فرا خوانده شده بودند.
حزب دموکرات جدید در کانادا به رهبری جگمیت سینگ در این انتخابات ۲۶ کرسی بدست آورد که این کرسی‌ها می‌تواند در تشکیل دولت آینده این کشور تعیین کننده باشد.
ارین اوتول، رهبر حزب محافظه‌کار که رقیب جدی لیبرال‌ها در این انتخابات بود و خود وی نیز به عنوان مهم‌‌ترین چهره اپوزیسیونِ در دولت ترودو مطرح بود از اینکه به اعتقاد وی نتایج حاصل از رای‌گیری در انتخابات زودرس به تشدید اختلافات و شکاف‌ها در این کشور دامن می‌زند، ابراز تاسف کرده است.
بدین ترتیب دولت بعدی کانادا توسط حزب لیبرال تشکیل می‌شود و جاستین ترودو پس از یک کارزار سخت انتخاباتی برای سومین دور متوالی ریاست دولت را در دست خواهد گرفت.
پیروزی حزب ترودو در انتخابات پارلمان کانادا تا این لحظه بر اساس شمارش اولیه آرا اعلام شده است و نتیجه نهایی و قطعی این انتخابات که تا ساعات آینده به صورت رسمی منتشر می‌شود وضعیت کرسی‌های پارلمان را به صورت دقیق مشخص خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا