آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثگزارش

درگیری‌های شدید در شبرغان؛

حزب جنبش: ۵۰۰ نیروی مسلح در بلخ آماده رفتن به جوزجان است

منابع محلی در جوزجان می‌گویند که درگیری‌های شدید میان طالبان و نیروهای دولتی و خیزش مردمی در کوچه‌های بخشی از شهر شبرغان جریان دارد و اگر نیروی کمکی نرسد، شهر به گونه کامل سقوط خواهد کرد. اما نزدیکان مارشال دوستم گفته‌اند که ۵۰۰ نیروی مسلح برای دفاع از این شهر آماده شده است.

محمد محمدی- خبرگزاری دید
به گزارش خبرگزاری دید: برخی منابع محلی امروز شنبه(۱۶ اسد) می‌گویند شهر شبرغان گواه درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی و خیزش مردمی با گروه طالبان بوده است.
این منابع می‌افزایند که در پی درگیری‌ها بخش‌های زیادی از شهر شبرغان به شمول زندان و دفتر والی به تصرف طالبان درآمده و نیروهای دولتی به ساحۀ یتیم تاق در حومۀ شهر شبرغان عقب نشینی کرده‌اند.
حفیظ الله ندرت عضو شورای ولایتی جوزجان گفت: هنوز جنگ شدیدی در داخل شهر شبرغان، بالای ریاست امنیت ملی و اطراف خانه مارشال دوستم جریان دارد؛ با آن که طالبان تلفات سنگینی دیده‌اند اما هنوز سخت در تلاش سقوط دادن شبرغان هستند.
وی اضافه کرد که شمار افراد طالبان بسیار زیاد است؛ والی، فرمانده پولیس و تمام نیروها در خط نبرد قرار دارند و با این وضعیت نیز اگر نیروی کمکی بیشتری اعزام نشود، امکان سقوط این شهر همچنان وجود دارد.
به گفته‌ این عضو شورای ولایتی، هنوز برای نجات شبرغان دیر نشده اما اگر حکومت نیروی کمکی نفرستد، شبرغان به دست طالبان سقوط می‌کند.
محمد اکرم پهلوان یکی از فرماندهان مارشال دوستم می‌گوید که اکنون درگیری در حوالی اقامتگاه مارشال در جنوب شرق شهر شبرغان ادامه دارد.


وی خاطر نشان ساخت، در نبرد امروز دو طرف تلفات دارند که از آن رقمی در دست نیست.
در زمینه چگونگی اوضاع امنیتی هیچ یک از مسئولین امور حاضر به صحبت نیستند.
در همین حال، سید شمس الله سادات از اعضای حزب جنبش ملی می‌گوید: ۵۰۰ نیروی مسلح در بلخ آماده کرده‌ایم؛ شب گذشته ۱۵۰ نیرو وارد شبرغان شده و در صورت نیاز نیروهای بیشتری به شبرغان اعزام می‌کنیم.
آقای سادات می‌گوید که طالبان در داخل شهر شبرغان حضور دارند. در حال حاضر با نیروهای امنیتی و دفاعی در کوچه‌های شهر شبرغان در حال درگیری هستند و تاکنون این گروه بالای ۵۰۰ تن کشته داده‌اند.
وی افزود؛ شب گذشته طالبان بر زندان شهر شبرغان حمله کردند و تمام زندانیان را آزاد ساختند. در این زمان، هدف حملات هوایی قرار گرفتند و تلفات سنگینی دیده‌اند.
از سویی هم، صدف کریمی عضو شورای ولایتی جوزجان می‌گوید: وضعیتی فعلی شبرغان نگران کننده است. احتمال سقوط این شهر هر لحضه امکان دارد.
با این حال، روز و شب گذشته برخی از ساحات شهر شبرغان میان نیروهای طرفدار دولت و گروه طالبان دست به دست شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا