آخرین اخبارافغانستاندیدگاهزنانسیاست

حسنا جليل معين پاليسی وزارت داخله: بخواهید یا نه، ما نیم پیکر اجتماع هستیم

کسانی که شعار سر می‌دهند که ما جانشین جنرالان کارکشته شده‌ایم؛ لطفاً در کنار فحش دادن، کاندید مورد نظر تان را برای مسئولیت‌های فعلی ما نیز اعلام نمایید. با خبر باشید که از ظرفیت و کارکرد اکثریت مطلق کسانی که شما منحیث کاندید در ذهن دارید با تمام جزئیات می‌دانم. لهذا سنجیده عمل کنید

به خانم‌ها و آقایان محترم که منتقد تقرری من به حیث معاون وزیر امور داخله، خانم یوسفزاده به حیث معاون وزیر دفاع، خانم مروه امینی به حیث معاون سخنگوی وزارت امور داخله و خانم اتکپال به حیث مشاور مطبوعاتی در وزارت دفاع ملی کشور هستند و نظریات و انتقادات شان را از طریق صفحات اجتماعی شریک نموده‌اند!
نقد همیشه سازنده است و من همیشه نقد را نتیجه افکار بیدار می‌دانم و به همین دلیل احترام می‌گذارم. در جامعه‌ای که به شهروندی فرصت ارزیابی نمودن و نقد نمودن مهیا نباشد؛ نشانه‌ای از حاکمیت نظام دیکتاتوری (استبدادی) محسوب می‌شود. اما نقدی که عفت کلام و قواعد آزادی بیان را که از جمله عمده‌ترین دستاوردهای ۱۹ ساله دولت ج.ا.ا است؛ زیر پا نگذارد. نقد نمی‌تواند در قالب ناسزاگویی، فحش‌گویی، دشنام و توهین جهت لطمه وارد نمودن به عزت و شخصیت یک شهروند باشد.
سپاس از شهروندانی که به موثریت کارکرد ما در ارگان‌های مربوطه عقیده دارند و سپاس ویژه از منتقدینی که نقد شان را با حفظ عفت کلام ابراز داشته‌اند.
در ۷۲ ساعت گذشته، یکبار دیگر نا سزاترین و رکیک‌ترین کلمات را یکعده از فعالین صفحات اجتماعی نثار ما کردند. به همین دلیل، چند نکته را جهت تاکید احسن می‌نگارم:

۱- چون اکثریت انتقادات به خاطر جنسیت ما است؛ تاکید می‌کنم: ما زن هستیم؛ اما نا اهل نه؛ نا توان نه؛ بی‌علم نه؛ بی‌تجربه نه؛ بی‌کفایت نه؛ بی‌شخصیت نه. ما نیم پیکر جامعه هستیم و حضور ما از امنیت تا سیاست؛ از اقتصاد تا هر عرصه اجتماعی نیاز و یک حقیقت غیر قابل انکار است. لهذا، تعریفی را که از «زن» در لغتنامه‌های تان گنجانیدید، اصلاح سازید.
۲- من در ۱۷ ماه گذشته با همکاران برحال و متقاعد نظامی از «ساتونکی» تا «سترپاسوال»(رتب پولیس در افغانستان) از نزدیک کار کردم؛ روی یک میز. شناخت خوبی از اکثریت حاصل کردم. با جنرالانی همچون ایوب اصیل، هادی خالد و شیر محمد کریمی معرفی شدم و با بعضی از نزیک کار کردم و هنوز هم می‌کنم. نظریات شان را در بخش‌های مختلف در اسناد پالیسی و برنامه‌های متفاوت وزارت گنجانیدم؛ هر کدام سرمایه‌ای برای فامیل نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان محسوب می‌شود و افتخار آشنایی و کار با آن‌ها را دارم.
اما، کسانی که شعار سر می‌دهند که ما جانشین جنرالان کارکشته شده‌ایم؛ لطفاً در کنار فحش دادن، کاندید مورد نظر تان را برای مسئولیت‌های فعلی ما نیز اعلام نمایید. با خبر باشید که از ظرفیت و کارکرد اکثریت مطلق کسانی که شما منحیث کاندید در ذهن دارید با تمام جزئیات می‌دانم. لهذا سنجیده عمل کنید.
۳- آیا می‌دانید که وزارت امور داخله بیشتر از هشت هزار کارمند ملکی دارد که در بخش حمایه نیروهای پولیس ملی افغانستان کار می‌کنند و وزارت دفاع ملی نیز همینطور. آیا شما می‌دانید که مسئولیت ما تامین حمایه لازم به نیروها است نه استعمال و سوق و اداره قوا! آیا شما می‌دانید که وزرای امور داخله و دفاع ملی معاونین همچون معین ارشد امنیتی و ستردرستیز دارند که مسئولیت سوق و اداره قوا را دارند! آیا شما می‌دانید که وزرای امور داخله و دفاع ملی در کنار من و خانم یوسفزاده؛ سه معاون ملکی دیگر نیز در بخش حمایه دارند! آیا شما می‌دانید که سخنگوی و مشاور مطبوعاتی حق تصمیم‌گیری در مباحث جنگ و استعمال قوا را ندارند! آیا می‌دانید که برای پیشبرد مسئولیت سخنگویی در هردو وزارت به افراد با تجربه در بخش مطبوعات و ژورنالیزم نیاز است نه قوماندان جنگ! آیا گاهی به خود زحمت داده‌اید تا نخست لوایح وظایف معاونیت‌های پالیسی و استراتژی وزارت امور داخله، معاونیت کدر و پرسونل وزارت دفاع ملی، معاونیت سخنگویی وزارت امور داخله و مشاوریت مطبوعاتی وزارت دفاع ملی را مطالعه نموده و انگشت انتقاد بلند نمایید.
۴- گرچند وزرای امور داخله و دفاع ملی به نمایندگی از هر دو نهاد به ملت افغانستان حسابده هستند و همیشه مسئولانه پاسخگو بوده‌اند، اما شهروندانی که علاقمندند تا از کارکرد و دستاورد هر کدام ما بدانند؛ ما همیشه در خدمت هستیم. در طول مدت ماموریت خویش به اقشار مختلف فعال در اجتماع پاسخگو بوده‌ایم و می‌باشیم.
۵- صفحات مجازی نمایندگی از تمام اقشار در ۳۴ ولایت افغانستان نمی‌کند. مردم افغانستان شامل زنان؛ مردان و کودکانی در دورترین قریه جات و ولسوالی‌ها از بدخشان تا هلمند می‌باشد که حتا دسترسی به امکانات ابتدایی مکالماتی ندارند.
هرباری که به من در صفحات مجازی نا سزا تقدیم شد، در ولایتی بودم که مردم و همکارانم در صف پولیس ملی افغانستان و بعضاً در بقیه صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان موثریت کارکردم را در یک و نیم سال گذشته انعکاس دادند و همیشه منبع انگیزه برایم بودند.

۶- کسانی که با انگیزه سیاسی (خودآگاه یا ناخودآگاه) دشنام می‌فرستند؛ باید درک کنند که تصامیم دولت ج.ا.ا. و سرقوماندان اعلی قوای مسلح ج.ا.ا. به اساس روند و گرایش پُست‌های صفحات اجتماعی نیست؛ بهتر است راهکرد معقولانه‌تری را پیش بگیرید.
۷- اگر فحش و نا سزا گفتن، توهین و تحقیر به منسوبین اناث و ملکی وزارت‌های سکتور امنیتی و دفاعی به مُد و روند صفحات مجازی تبدیل شده؛ به یاد داشته باشید! فحش دادن، ناسزا گفتن، دشنام، توهین و لطمه وارد کردن به شخصیت فردی عواقب جرمی دارد. در روشنایی به ماده‌های ۶۷۳؛ ۶۷۴ و ۶۷۸ کود جزا جمهوری اسلامی افغانستان ما هرکدام حق اعاده حیثیت داریم و ازین حق استفاده خواهیم نمود.
لطفاً نگذارید انتقادات تان باعث نقض حقوق اساسی شهروندان و شما مرتکب جرم شوید‍‍!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا