آخرین اخبارزنان

حضور زنان در صفوف پولیس سبب تقویت نیروهای امنیتی می‌شوند

مسوولان حقوق بشر حوزه شمال کشور، حضور زنان در صفوف نیروهای امنیتی را سبب تقویت قوای مسلح کشور می‌دانند.
به گزارش خبرگزاری دید، کمیسیون حقوق بشر حوزه شمال، برنامه‌ای زیر نام«تقویت حضور زنان در نهادهای امنیتی» به راه انداخته است.
قاضی سید محمد سامع، رییس دفتر ساحوی کمیسیون مستقل حقوق بشر در شمال گفت: حضور زنان در میان نیروهای امنیتی، از ضروریات کشور بوده و سبب تقویت نیروهای امنیتی می‌شوند.
وی افزود: موجودیت پولیس زن در هنگام عملیات و بازرسی، بخش اعظم مشکلات ناشی از این مورد را حل می‌کند و سبب اعتماد بیشتر مردم به قوای امنیتی کشور می‌شود.
سمونوال نجیبه نجیب، مدیر حقوق بشر فرمانده زون ۷۰۷ پامیر گفت: در دو سال اخیر صفوف نیروهای امنیتی با حضور بانوان تقویت شده است.
به باور وی اعتماد مردم بالای پولیس و بلندرفتن میزان آگاهی شهروندان، سبب شده تا خانواده‌ها به دخترانشان اجازه حضور در نیروهای امنیتی را بدهند. در حال حاضر بیش از ۳۵۰ زن در حوزه شمال ایفای وظیفه می‌کنند.
فرزانه حسینی، یکی از استادان اکادمی پولیس گفت: همان طور که جامعه به داکتر و معلم زن نیاز دارند، به پولیس زن نیز ضرورت احساس می‌شود.
سنتی‌بودن جامعه، یکی از اساسی‌ترین مشکلات فرا راه حضور زنان در صفوف نیروهای امنیتی پنداشته می‌شود؛ اما حضور سالم و پرتوان این بانوان، به ویژه در زمان بازرسی خانه‌ها و تلاشی‌های شهری، خود سبب از میان‌رفتن برخی حساسیت‌ها شده و موجودیت زنان پولیس را به یک نیاز جدی تبدیل کرده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا