آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانخبر های مهمسیاستمنطقه

رییس جمهور ایران:

حضور نظامی امریکا در افغانستان هیچ سودی نداشته و ندارد

رییس جمهور ایران می‌گوید، مطمئن هستیم حضور نظامی امریکا در افغانستان هیچ سودی برای امنیت این کشور و مردم افغانستان نداشته و ندارد، بلکه آنها به دنبال اهداف خود به منظور ایجاد ناامنی در منطقه هستند.

رییس جمهور ایران می‌گوید، مطمئن هستیم حضور نظامی امریکا در افغانستان هیچ سودی برای امنیت این کشور و مردم افغانستان نداشته و ندارد، بلکه آنها به دنبال اهداف خود به منظور ایجاد ناامنی در منطقه هستند.
به گزارش خبرگزاری دید، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دیدار با عبدالغفور لیوال سفیر جدید افغانستان در تهران و دریافت اعتبارنامه وی، گفت: به مردم مظلوم و عزیز افغانستان در ایران مانند مردم خودمان، خدمات ارائه کرده‌ایم و تعداد زیادی از فرزندان این کشور در مدارس و دانشگاه‌های ایران مشغول تحصیل هستند.
روحانی افزود: از نظر جمهوری اسلامی ایران حضور نیروهای بیگانه در هر یک از کشورهای منطقه، مشکل‌آفرین است و مطمئن هستیم حضور نظامی امریکا در افغانستان نیز هیچ سودی برای امنیت این کشور و مردم افغانستان نداشته و ندارد، بلکه آن‌ها به دنبال اهداف خود به منظور ایجاد ناامنی در منطقه هستند.
وی تصریح کرد: وجود امنیت پایدار علاوه بر تشویق مهاجرین افغانستانی به بازگشت به وطن خودشان باعث افزایش روابط تجاری و سرمایه‌گذاری دو کشور است و امیدواریم روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تهران و کابل بیش از پیش توسعه یافته و مرزهای دو کشور از امنیت‌ بیشتری برخوردار باشد.
وی اتحاد و همدلی بین اقوام و مذاهب مختلف در افغانستان را مهم خواند و گفت: شیعه و سنی و اقوام و مذاهب مختلف باید بدانند که اعضای یک خانواده بزرگ به نام افغانستان هستند و همه باید برای اتحاد و یکپارچگی کشورشان تلاش کنند.
رییس جمهور ایران گفت: هیچگونه صلحی بدون نظر مردم و نمایندگان آنها، معنا و مفهومی ندارد و بی‌تردید پایداری نیز نخواهد داشت و ایران از حاکمیت ملی و رای مردم افغان و نمایندگان آنها حمایت می‌کند.
روحانی همچنین اقدامات تروریستی در افغانستان را تأسف‌بار و غم‌انگیز توصیف کرد و با محکوم کردن اعمال تروریستی اخیر در این کشور گفت: اقدامات تروریستی از طرف هر گروهی باشد، از نظر ایران محکوم است و اراده جمهوری اسلامی ایران تقویت هر چه بیشتر روابط دوستانه با دولت و ملت افغانستان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا