آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

رییس جمهور ایران:

حمایت از مهاجران افغانستان وظیفه اسلامی و انسانی است/ افغانستان باید توسط یک دولت مستقل اداره شود

خبرگزاری دید: سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران با ابراز حمایت قاطع از مهاجران افغانستانی در آن کشور، تاکید کرد که کمک به این مهاجران از سوی ایران یک وظیفه انسانی و اسلامی است. او گفت:مهاجران افغان چه بخواهند در ایران بمانند یا بخواهند از ایران عبور کنند را حمایت می‌کنیم.

ا


به نقل از فارس، سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران روز پنج‌شنبه در دیدار با «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان ضمن اشاره به توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور، گفت: ایران و مجارستان ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه مناسبات و افزایش مبادلات اقتصادی دارند.
رییس جمهور ایران در مورد مهاجرت افغانستانی‌ها به کشورهای اروپا گفت: قریب به ۴ میلیون مهاجر افغانستانی در ایران هستند و از آنها پذیرایی می‌شود. کشورهای غربی وعده‌های زیادی برای کمک به مهاجران افغانستانی دادند اما هیچ کمکی به آنها نکردند.
رییس جمهور ایران کمک به مهاجران افغانستانی توسط ایران را یک وظیفه انسانی و اسلامی دانست و در این‌باره، اظهار داشت: مهاجران افغان چه بخواهند در ایران بمانند یا بخواهند از ایران عبور کنند را حمایت می‌کنیم.
رییسی تأکید کرد: ثمره دو دهه حضور ناتو و امریکا در افغانستان قتل، جنایت، خونریزی و درماندگی مردم افغانستان است. بیش از ۳۰ هزار کودک افغانستانی در نتیجه حضور امریکایی‌ها در افغانستان معلول شده‌اند.
رییس جمهور ایران بر اداره افغانستان توسط مردم این کشور تأکید کرد و خاطر نشان کرد: افغانستان باید توسط یک دولت مستقل اداره شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا