آخرین اخبارجهانسیاست

حمایت ده‌ها عضو برجسته جمهوری‌خواه از نامزدی جو بایدن در برابر ترامپ

ده‌ها مقام دولت جورج دبلیو بوش که جمهوری خواه نیز هستند، بر خلاف حزب خویش از نامزدی جو بایدن دموکرات در برابر ترامپ حمایت نموده‌اند

ده‌ها مقام دولت جورج دبلیو بوش که جمهوری خواه نیز هستند، بر خلاف حزب خویش از نامزدی جو بایدن دموکرات در برابر ترامپ حمایت نموده‌اند
به نقل از بی بی سی، گروهی از مقام‌های سابق دولت جورج دبلیو بوش از حزب جمهوری‌خواه برای حمایت از جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ تشکل تازه‌ای را تاسیس کرده‌اند.
این گروه حدود ۲۰۰ عضو دارد که شامل مقامات سابق ستاد انتخاباتی و کابینه چهل و سومین رییس جمهوری امریکا نیز می‌شود. آن‌ها معتقدند جو بایدن می‌تواند «عزت را به کاخ سفید بازگرداند».
کریستوفر پورسل که در زمان ریاست جمهوری جورج بوش در دفتر روابط عمومی کاخ سفید و وزارت امور خارجه کار می‌کرد، روز چهارشنبه گفت بسیاری از همفکران وی خود را جمهوریخواه می‌دانند اما شکست دونالد ترامپ را مهم تر از وابستگی حزبی خود تلقی می‌کنند.
این گروه که با ستاد انتخاباتی جو بایدن و سایر گروه‌های جمهوریخواه ضد دونالد ترامپ در تماس است، می‌گوید به طور مسقتیم با جورج بوش ارتباطی ندارد.
ستاد انتخاباتی آقای ترامپ در واکنش، این گروه را بخشی از یک «باتلاق» فراجناحی در ساختار قدرت ایالات متحده خوانده است که رییس جمهوری امریکا همواره وعده «خشک کردن» آن را داده است.
ارین پرین مدیر روابط مطبوعاتی ستاد انتخاباتی ترامپ گفته است: «این باز همان باتلاق است که برای برکناری رییس جمهور منتخب مردم تلاش می‌کند».
او گفت: «رییس جمهور ترامپ رهبر یک حزب جمهوری خواه متحد است كه در طی انتخابات مقدماتی ۹۴ درصد آرای جمهوری‌خواهان را بدست آورد – چیزی كه هر رییس جمهور سابق از هر حزبی فقط می‌تواند آرزویش را داشته باشد».
این تازه‌ترین گروه از جمهوری‌خواهان است که برای حمایت از بایدن اعلام موجودیت کرده است.
اخیراً دو گروه به نام‌های «رای دهندگان جمهوری‌خواه علیه ترامپ» و پروژه لینکلن، در حمایت از جو بایدن وارد کارزار انتخاباتی شده‌اند تا در ایالت‌های حساس رای دهندگان جمهوری‌خواه ناراضی را به سمت نامزد دمکرات‌ها سوق دهند.
در پی شیوع ویروس کرونا و تنش‌های اخیر بر سر خشونت‌های نژادی پولیس، انتقادها از دونالد ترامپ از جمله در بین برخی جمهوری‌خواهان بالا گرفته است.
اخیراً کالین پاول وزیر امور خارجه دولت جورج بوش و از فرماندهان پیشین ستاد مشترک نیروهای مسلح امریکا، هم دونالد ترامپ را به «دروغ‌گویی» و «انحراف از قانون اساسی» ایالات متحده متهم کرد.
آقای پاول تظاهرات ضدنژادپرستی در امریکا را نشانه «بلوغ جامعه» دانست و رویکرد دونالد ترامپ را «خطرناک» خواند.
بنابر تازه ترین نظرسنجی‌ها، میزان محبوبیت جو بایدن نسبت به دونالد ترامپ در بین رای دهندگان امریکایی درحال افزایش بوده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا