آخرین اخبارافغانستانسیاستمنطقه

حمایت قزاقستان از پالیسی‌های افغانستان در راستای صلح ‌و امنیت


حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی کشور که در رأس یک هیئت بلندپایه دولتی به آستانه پایتخت قزاقستان رفته است، گفت‌وگوها درباره صلح، امنیت و پیشرفت‌های اقتصادی با مقامات آن کشور را آغاز کرد.
در اعلامیه‌ای که از سوی شورای امنیت ملی کشور نشر شده، آمده است که، زوماکانوف ولادیمیر زینولوویچ، معاون خاص رییس جمهور قزاقستان و سکرتر شورای امنیت ملی آن کشور در دیدار با حنیف اتمر، گفت: افغانستان در پالیسی خارجی قزاقستان جایگاه خاصی دارد و صلح و ثبات در افغانستان، نیاز جدی برای ثبات در منطقه دارد.
آقای زوماکانوف برای مبارزه در برابر هراس‌افکنی به شکل‌گیری اجماع منطقوی تاکید کرد و نیز راهکارهای مشترک برای مبارزه مشترک با مشکلات منطقوی را مناسب‌ترین راه دانست.
قزاقستان که به تازه‌گی عضویت غیردایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد را بدست آورده است، به هیئت افغان وعده سپرد که در نشست‌های این شورا از پروسه صلح در افغانستان و دیگر اولویت‌های این کشور حمایت خواهد کرد.
این کشور در تلاش آن است تا افغانستان برای دادوستد میان کشورهای آسیای جنوبی و آسیای مرکزی به یک دهلیز اقتصادی مبدل شود و در این راستا همکاری افغانستان را مهم خواند.
حنیف اتمر گفت که محور اصلی گفت‌وگوهای هیئت افغان صلح و امنیت است، که در تامین این دو اصل، همکاری‌های اقتصادی نقش مهم را دارد.
آقای اتمر افزود، گروه‌های ترورستی در منطقه از راه قاچاق مواد مخدر پول بدست می‌آورند و برای رسیدن به اهداف هراس‌افکنانه‌شان از همین پول اسلحه و مهمات خریداری می‌کنند.
مشاورامنیت ملی کشور گفت: این گونه نشست‌ها نقشی بسزای برای تشخیص اولویت‌های سیاسی و اقتصادی میان هر دو کشور دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا