آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

حمدالله محب: ضرورت به نیروهای خارجی نداریم

مشاور شورای امنیت ملی کشور می‌گوید اکنون نیروهای ارتش، کماندو و پولیس به سطحی رسیده که می‌توانند امنیت کشور خود را تأمین کنند، ضرورت به نیروهای خارجی نداریم.


به گزارش خبرگزاری دید، حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی این مطلب را پیش از چاشت امروز پنج‌شنبه(۲۵ جدی) در برنامه جرگه آزاد بی‌بی‌سی مطرح کرد.
حمدالله محب بی‌ثباتی در افغانستان را یک تهدید جهانی خوانده و بیان داشت: بی‌ثباتی در افغانستان، تنها تهدید برای افغان‌ها نیست، بلکه یک تهدید جهانی است.
او در این خصوص علاوه کرد: اگر جنگ شود ممکن ۱۵ میلیون نفر از افغانستان مهاجر شوند، این ۱۵ میلیون کجا می‌روند، شاید تعداد شان به طرف اروپا و کشورهای دیگر بروند، برای این کشورهار بسیار قیمت تمام می‌شود که کمک‌های خود را در آنجا بپردازند، بناءً کمک‌های خود را در افغانستان می‌کنند.

حمدالله محب
مشاور شورای امنیت ملی خاطرنشان کرد که ناتو و برخی از کشورهای دیگر گفته‌اند که نیروهای شان را در افغانستان می‌مانند، ما به همکاری تخنیکی آنان ضرورت داریم.
او همچنان در باره گروه طالبان گفت: طالب در پی صلح نیست، وقت را ضایع می‌کند و در فکر این است که بعد از خروج نیروهای خارجی شاید فرصت فراهم شود حکومت را به زور بگیرند که این غیرممکن است.
حمدالله محب همچنان در باره روند صلح جاری در دوحه تصریح کرد: پروسه کنونی، پروسه افغانی نیست، زیر مالکیت افغان‌ها قرار ندارد، از نامش (پروسه دوحه) پیدا است که یک پروسه خارجی است.

حمدالله محب
این در حالی است که دور دوم گفت‌وگوهای صلح میان هیئت طالبان و دولت روز شنبه هفته جاری رسماً گشایش یافت. اخیراً، گزارش‌ها از دوحه پایتخت قطر حاکی است که دور دوم گفت‌وگوهای صلح تا روی کار آمدن دولت جدید امریکا به رهبری جو بایدن متوقف گردیده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا