آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

حمدالله محب: مراحل بعدی گفت‌وگوهای صلح در داخل کشور ادامه یابد

حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور پیشنهاد کرده که باید مراحل بعدی گفت‌وگوهای صلح میان‌افغانی در داخل کشور ادامه یابد. آقای محب این پیشنهاد را در یک رشته توییت بیان کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، مشاور امنیت ملی کشور امروز شنبه(۲۳ قوس) در یک رشته توییت گفته که دولت ترجیح خاصی در مورد مکان مذاکرات در داخل کشور ندارد و آماده است که در هر منطقه‌ای که طالبان پیشنهاد کنند، به‌شمول ساخت تأسیسات آمادگی لازم را بگیرد و گفت‌وگوها را به پیش ببرد.

محب: ادامه مذاکرات صلح در داخل کشور، برای همه ساحه امنیتی ویژه و پذیرفتنی ایجاد می‌کند و برای مردم افغانستان زمینه نظارت و مالکیت بر روند صلح فراهم می‌شود.
مشاور امنیت ملی تأکید کرده است که با پیش‌برد مذاکرات در داخل کشور، مذاکره‌کنندگان از خواست‌ها و مطالبات مردم بهتر آگاه می‌شوند و از مصارف اضافی جلوگیری خواهد شد.
حمدالله محب می‌افزاید که برای افغان‌ها مهم است که مراحل جاری مذاکرات در داخل افغانستان به پیش برده شود و به این ترتیب صلح به جای شرایط خارجی‌ها از واقعیت جامعه افغان‌ها متاثر شود و دایمی و سراسری باشد.
به گفته محب، صلح در بیرون از کشور، صلح‌کنند‌گان را از شرایط خارجی متاثر می‌کنند و تجربه‌ها نشان می‌دهد که این‌گونه آشتی منافع افغان‌ها را تأمین نمی‌کند.
با این حال، گروه طالبان تاکنون در برابر پیشنهاد حمدالله محب واکنش رسمی نشان داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا