آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

حمله بر ساختمان کانگرس امریکا دو کشته برجای گذاشت

در پی برخورد پرسرعت یک موتر به حفاظ امنیتی کانگرس امریکا، این محوطه در کنترول پولیس قرار گرفته است. پولیس کانگرس می‌گوید فرد مظنون که موترش را به سوی دو افسر رانده، در بازداشت است.

در پی برخورد پرسرعت یک موتر به حفاظ امنیتی کانگرس امریکا، این محوطه در کنترول پولیس قرار گرفته است. پولیس کانگرس می‌گوید فرد مظنون که موترش را به سوی دو افسر رانده، در بازداشت است.
به گزارش رسانه‌های امریکا، فرد مظنون چاقو به دست از موتر پیاده شده است و به ضرب گلوله یکی از افسران پولیس زخمی شده است.

افسر کشته شده


هر دو افسر و فرد مظنون به بیمارستان منتقل شده‌اند ولی کمی بعد یکی از دو افسر و عامل حمله بر اثر جراحات وارده جان باختند.
پولیس می‌گوید عامل حمله مردی ۲۵ ساله و اهل ایالت ایندیانا به نام نواح گرین بوده است که سابقه کیفری نداشته است.
تصاویر موجود از این حادثه هلیکوپتری را بر فراز کانگرس در پرواز نشان می‌دهد. دو فرد نیز دیده می‌شوند که روی برانکارد به امبولانس منتقل می‌شوند.
کانگرس در حال حاضر در تعطیلات است و به همین دلیل اغلب قانونگذاران امروز در این ساختمان نبودند.
نام افسر کشته شده ویلیام ایوانز عنوان شده که ۱۸ سال با پولیس کانگرس همکاری داشته است.
جو بایدن رییس جمهور امریکا که پیشتر واشنگتن را به سوی استراحتگاه کمپ دیوید ترک کرده بود گفته از شنیدن این خبر قلبش شکسته است.
آقای بایدن به خانواده ویلیام ایوانز افسر کشته شده در این حادثه تسلیت گفته و دستور داده پرچم امریکا بر فراز کاخ‌سفید به حالت نیمه‌افراشته دربیاید.
حدود ساعت یک بعداز ظهر به وقت محلی مردی سوار بر یک موتر آبی سدان مستقیماً به سوی دو افسر پولیس در ورودی شمالی کنگره می‌راند. به گزارش پولیس، راننده سپس از موتر خود چاقو به دست پیاده می‌شود تا به افسران حمله کند و وقتی به دستور ایست پولیس توجه نمی‌کند یکی از دو پولیس به سوی او تیراندازی می‌کند.
پولیس می‌گوید عامل این حمله که به نظر همدستی نداشته براثر جراحات وارده جان باخته است.
حادثه روزجمعه نزدیک به ۳ ماه بعد از شورش به کانگرس روی داده است.
نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان امریکا گفته است قلب امریکا شکسته و آقای ایوانز را شهید دموکراسی خوانده است.
کمی بعد از حادثه در ساعت یک بعداز ظهر به وقت واشنگتن، پولیس کانگرس با استفاده از سیستم هشدار خود به قانونگذاران امریکایی و کارکنان آنها پیام داد که اگر در این ساختمان هستند از پنجره‌ها و درهای این ساختمان فاصله بگیرند.
پولیس فدرال امریکا در واشنگتن درحال بررسی شرایط است و به پشتیبانی از پولیس کانگرس وارد عمل شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا