آخرین اخبارجهانسیاست

حمله به ابوظبی؛ حوثی‌ها به امارات هشدار دادند!

خبرگزاری دید: رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده است که حوثی‌های یمن یک حمله پهپادی بر اهداف مشخص در امارت متحده عربی انجام داده است. حوثی‌ها به امارات هشدار داده بودند که در صورت ادامه مداخلات در خاک یمن، پاسخ دریافت خواهند کرد.

در پی حمله نیز به اهدافی در امارات متحده عربی، حوثی‌ها هشدار داده‌اند که می‌توانند تاسیسات بیشتری را در این کشور هدف قرار بدهند.
یک سخنگوی نظامی این گروه گفته است که حمله روز دوشنبه (۲۷ جدی) از طریق پنج موشک بالستیک و چند پهپاد انجام شد.
یحیی سریع سخنگوی نظامی حوثی‌ها، گفت که این گروه با پنج موشک بالستیک و تعدادی پهپاد به میدان‌های هوایی دبی و ابوظبی، یک پالایشگاه نفت در مصفح و چندین تاسیسات حساس حمله کرده است.
وزارت امور خارجه امارات متحده عربی در واکنش به این حمله، با صدور بیانیه‌ای این حملات را «تروریستی» عنوان کرد. این وزارتخانه افزود که حمله به خاک این کشور «بدون مجازات نخواهد ماند.»
پولیس امارات تایید کرده که در اثر انفجار تانکرهای سوخت در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، سه نفر کشته و شش زخمی برجا گذاشته است.
همزمان آنتونی بلینکن وزیرخارجه امریکا طی تماسی تیلفونی با همتای اماراتی خود ضمن محکوم کردن این حملات به عبدالله بن زاید آل نهیان اطمینان داده که واشنگتن تمام و کمال در کنار متحدان خود خواهد ایستاد.

بنا بر گزارش پولیس ابوظبی، سه تانکر حمل سوخت در منطقه صنعتی مصفح و در نزدیکی انبارهای سوخت، آتش گرفت و منفجر شد. همزمان با این حملات آتش‌سوزی دیگری در نزدیکی تاسیسات میدان هوایی ابوظبی رخ داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا