آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشر

کمیسیون حقوق بشر:

حمله تروریستی در ننگرهار مصداق جنایت علیه بشریت است

کمیسیون حقوق بشر می‌گوید که حمله تروریستی در ننگرهار مصداق جنایت علیه بشریت بوده و نشان‌دهنده اعمال مجرمانه هدف‌مند و سیستماتیک ضد بشری است.

کمیسیون حقوق بشر می‌گوید که حمله تروریستی در ننگرهار مصداق جنایت علیه بشریت بوده و نشان‌دهنده اعمال مجرمانه هدف‌مند و سیستماتیک ضد بشری است.
به گزارش خبرگزاری دید، کمیسیون مستقل حقوق بشر اعلام کرد که کشتارِ جمعی مردم در عبادتگاه‌ها و حمله بر مناسبت‌های اجتماعی و گردهمایی‌های مردمی که پیشتر نیز به‌گونه مکرر رخ داده است، نشان‌دهنده اعمال مجرمانه هدف‌مند و سیستماتیکِ ضد بشری است.
کمیسیون در اعلامیه‌ای گفته است: حمله بر مسجدی در ولایت ننگرهار را نیز می‌توان در ادامه چنان حمله‌هایی تلقی کرد. این حمله، به دلیل میزان قساوتی که در آن به کار رفته است و کمیت و ‌کیفیت قربانیان مصداق «جنایت علیه بشریت» و «جرایم جنگی» است.
به نقل از اعلامیه این کمیسیون، گزارش‌های نظارتی کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان و گزارش‌های رسانه‌ها و نهادهای داخلی و بین‌المللی، نشان‌دهنده افزایش روزافزون شمار تلفات ملکی در سال روان و سبب نگرانی فزاینده است.
کمیسیون حمله‌ها و اعمالی با چنین اوصافی را از مصداق‌های جنایت ضد بشری و جرایم جنگی می‌داند و آن‌ها با شدیدترین لحن ممکن تقبیح می‌کند و از طرف‌های درگیر خواستار رعایت حقوق بشر و حقوق بین‌الملل بشردوستانه است.
کمیسیون از نهادهای مسئول کشفی، امنیتی و قضایی خواستار تحقیق همه‌جانبه برای شناسایی عاملان، دستگیری و پیگرد عدلی و قضایی آن‌هاست.
این در حالیست که روز گذشته نمازگزاران در ولسوالی هسکه مینه ولایت ننگرهار هنگام ادای نماز جمعه، هدف حمله تروریستی قرار گرفت که دست کم ۶۲ تن کشته و بیش از ۳۰ نفر دیگر زخم برداشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا