آخرین اخبارایرانجهانسیاست

حمله مهاجمان نقابدار به کنسولگری ایران در عراق/ ۴۷ نیروی امنیتی زخمی شد

در حمله مهاجمان نقابدار به کنسولگری ایران در شهر نجف عراق ۴۷ تن از نیروهای امنیتی آن کشور زخمی شده‌اند.

در حمله مهاجمان نقابدار به کنسولگری ایران در شهر نجف عراق ۴۷ تن از نیروهای امنیتی آن کشور زخمی شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، شب گذشته گروهی از مهاجمان نقابدار که به گفته منابع محلی از اهالی شهر نجف نبوده‌اند، به کنسولگری ایران در نجف حمله کرده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند.
بر اساس گزارش‌ها، در جریان این حمله ۴۷ نیروی امنیتی عراقی زخمی شده و از میزان آسیب‌های وارد شده به ساختمان کنسولگری خبری رسمی در دست نیست اما بنابر گزارش‌های رسانه‌ای، هیئت دیپلماتیک ایران پیش از حمله مهاجمان از محل خارج شده بودند.
منابع محلی در عراق گزارش می‌دهند که حمله کنندگان به کنسولگری ایران در شهر نجف، نه از اهالی این شهر بلکه عموماً گروهی نقابدار بوده‌اند که با برنامه‌ریزی برای این اقدام و آتش‌افروزی به نجف آمده بودند. گفته می‌شود که شبکه خبری العربیه سعودی که در عراق ممنوع‌الفعالیت است، این رویداد را به صورت زنده پوشش می‌داده است.
در همین حال، وزارت خارجه عراق هدف از این اقدام را آسیب وارد ساختن به روابط عراق و ایران توصیف کرد و از معترضان خواست مراقب کسانی باشند که می‌خواهند اعتراضات را بی‌اعتبار کنند.
این وزارت همچنین حمله به کنسولگری ایران در شهر مقدس نجف را قویاً محکوم کرده است و آن را خلاف واقعیت اعتراضاتی خوانده که در برخی شهرهای عراق جریان دارد.
همچنین، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن ابراز انزجار از حمله به کنسولگری ایران در نجف اشرف خواستار برخورد مسئولانه، قاطع و موثر دولت عراق با عوامل مخرب و مهاجمان شد.
موسوی ضمن محکومیت این اقدام و با یادآوری مسئولیت و وظایف دولت عراق برای حمایت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها، افزود: مراتب اعتراض شدید ایران رسماً به سفیر عراق در تهران ابلاغ شد.
در حال حاضر حمله کنندگان متفرق شده و آرامش در این شهر حکم‌فرما شده است.
این در حالیست که عراق از ابتدای ماه اکتوبر شاهد برخی اعتراضات علیه فساد و ناکارآمدی دولت بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا