آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

حکمتیار امیر اعلام ناشده داعش در افغانستان است


برخی از منابع اطلاعاتی تاجیکستان گفته‎اند که چند روز پیش پرچم داعش درولسوالی/ شهرستان درقد ولایت تخار بلند شد و مسئولان امنیتی تخار نیز آن را تایید کردند.
بر اساس این اطلاعات، گفته می‎شود که پرچم داعش از سوی اعضای حزب اسلامی گلبدین حکمتیار برافراشته شد، ولی از سوی طالبان پایین آورده شده و اجازه بلند شدن را نیافت.
به نقل از رادیوی آسیای میانه تاجیکستان، اعضای حزب اسلامی در ولسوالی درقد ولایت تخار برای چند دقیقه پرچم داعش را بلند کردند، ولی این پرچم از سوی طالبان پایین کشیده شد.
منابع اطلاعاتی تاجیکستان با تکیه به اطلاعات سازمان‎های امنیتی روسیه اظهار کرده‎اند که اعضای حزب اسلامی حکمتیار به دستور رهبر این حزب پرچم داعش را بلند کرده بودند.
تحلیل‎گران تاجیک، پس از آن‎که ایالات متحده راهبرد جدیدش را در مورد افغانستان و جنوب آسیا اعلام کرد و در آن بر جنگ تا نابودی طالبان تاکید شد به این نتیجه رسیده‎اند که گلبدین حکمتیار در تبانی با امریکا که از سوی برخی کشور‎ها، از جمله روسیه متهم حمایت از گروه داعش است، به حکومت پیوسته و در تلاش گسترش داعش به سوی آسیای میانه است.
پیش از این نیز، شایعاتی مبنی بر سربازگیری حکمتیار برای داعش از میان اعضای حزب اسلامی پخش شده بود که تاهنوز از سوی آن حزب به گونه رسمی، رد یا تایید نشده است.
منابع تاجیک همچنان با اتکا به اطلاعات سازمان‎های امنیتی روس به این باور هستند که مسئولان بلندپایه تخار از جا به جایی داعش و پیوستن اعضای حزب اسلامی به این گروه تروریستی خبر دارند، ولی بنابر دلایل سیاسی و امنیتی آن را تایید کرده نمی‎توانند.
گفتنی است که حکومت افغانستان، حزب اسلامی به رهبری حکمتیار و نظامیان امریکایی متهم به انتقال و تجهیز گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان هستند و گفته می‎شود که شورای امنیت ملی افغانستان مستقیماً در این موضوع دخیل است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا