آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

حکمتیار به ترکیه و عربستان می‌رود

گزارش‌ها در حالی حاکی از یک سفر احتمالی گلبدین حکمتیار در آینده به ترکیه و عربستان است که تنش های میان‌گروهی در حزب اسلامی، بالا گرفته است.
گفته می‎شود که آقای حکمتیار پیش از این سفر، ریاست امور اهل تشیع حزب اسلامی را منحل کرده است و اعضای شیعه حزب به شاخه ارغندیوال حزب اسلامی پیوسته‎اند.
به گزارش خبرگزاری دید، قرار است حکمتیار در این سفر، ابتدا به ترکیه ‌برود تا مشورت و حمایت‌های اردوغان را گرفته به عربستان‌ سعودی برود.
گفته شده که رهبر حزب اسلامی به ‌خاطر رفتن به سعودی و جلب رضایت آن‌ها، ریاست امور تشیع را در این حزب که پیش از این به‌گونه اختصاصی ایجاد کرده بود و اعضای اهل تشیع گروه حزب اسلامی شاخه حکمتیار توسط این اداره تنظیم می‌شد، منحل کرده است.
انحلال ریاست امور اهل تشیع در شاخه حکمتیار، اختلافات درون‎گروهی را در حزب اسلامی بالا برده و اعضای این بخش به شاخه ارغندیوال پیوسته‎اند.
همچنان گزارش‎ها از درون حزب اسلامی، نشان می‎دهد که موقعیت آقای حکمتیار در این حزب افت بی‎پیشینه داشته و مخالفان درون‎حزبی او مدعی‎اند که او در انحصار حلقه خانوادگی، دامادان و گروه اروپایی حزب اسلامی قرار گرفته و دیگران در تصمیم‎گیری‎ها نادیده گرفته می‎شوند.
گفتنی است که اختلافات میان حکمتیار و ارغندیوال بر سر رهبری حزب اسلامی در این اواخر سبب دو دستگی در این حزب شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا