آخرین اخبارافغانستانسیاست

حکمتیار حکومت را به درخت خشک شبیه دانست

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در یک نشست خبری امروز چهارشنبه (۲۹ حوت) حکومت را به درخت خشک تشبیه کرده و گفت به همین دلیل امنیت تامین نمی‌شود.

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در یک نشست خبری امروز چهارشنبه (۲۹ حوت) حکومت را به درخت خشک تشبیه کرده و گفت به همین دلیل امنیت تامین نمی‌شود.
به گزارش خبر گزاری دید، آقای حکمتیار از دولت انتقاد می‌کند و می‌گوید حکومت وحدت ملی که از مهار وضعیت عاجز و کاملاً متکی به اجنبی بود از فرصت استفاده نکرد و باید از نیروهای بالقوه حزب برای ایجاد یک دولت قدرت‌مند و تامین امنیت بهره می‌گرفت.
به گفته او، حزب اسلامی بارها به دولت پیشنهاد کرده که بد امن ترین ولایات کشور را به نیروهای حزب اسلامی بسپارد تا درچوکات نیروهای دولتی امنیت را تامین کند اما نه تنها این کار را نکرد که تا هنوز یک تن از اعضای حزب را در قالب نیروهای امنیتی و دفاعی نگرفته است.
آقای حکمتیار از اظهارات اخیر سیگار مبنی بر این که با آمدن آقای گلبدین در ثبات افغانستان تغییری نیامده است گفت: کسی نیست سوال کند که خود سیگار چه کار کرده وقتی‌که یک لک و شصت هزار نیروی خارجی در افغانستان بود چرا نتوانستند امنیت را تامین کند که با آمدن حزب اسلامی امنیت و ثبات بیاید.
او دلیل افزایش نا امنی ها را ضعف حکومت می‌داند و می‌گوید این حکومت به درخت خشکی می‌ماند که هرچه بر آن آب بریزی ثمر نمی‌دهد و به همین دلیل نه با حضور نیروهای خارجی امنیت تامین شد و نه با آمدن حکمتیار.
او همچنان گفت که حزب اسلامی در حدود سی هزار نیرو داشت تا برای دولت کمک کند و حد اقل امنیت را در چهار ولایت همجوار کابل تامین کند اما متاسفانه پذیرفته نشد.

آقای حکمتیار که در یک برنامه تلویزیونی در کابل صحبت می‌کرد، گفت: حزب اسلامی درگذشته با دولت جنگ نداشت اما بعد از معاهده صلح سلاح خود را کاملاً به زمین گذاشتند.
او در پاسخ به اینکه دیدگاه شما با گروه طالبان نسبت به زنان چگونه است گفت: در این زمینه ما با گروه طالبان هیچ اختلاف نظری نداریم .

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا