آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

حکمتیار خواستار ایجاد حکومت موقت شد

گلبدین حمکتیار رهبر حزب اسلامی و از نامزدان ریاست جمهوری می‌گوید که برای برگزاری انتخابات شفاف و تامین صلح به یک حکومت موقت نیاز دارد.

گلبدین حمکتیار رهبر حزب اسلامی و از نامزدان ریاست جمهوری می‌گوید که برای برگزاری انتخابات شفاف و تامین صلح به یک حکومت موقت نیاز دارد.
به گزارش خبرگزاری دید، هواداران دسته انتخاباتی «صلح و عدالت اسلامی» به رهبری آقای حمکتیار امروز جمعه (۱۵ قوس) در اعتراض به «تقلب گسترده انتخاباتی» در کابل دست به تظاهرات زدند.
آقای حکمتیار که در میان معترضان حضور داشت گفت:«اگر انتخابات به دور دوم برود که باید برود و اگر احیاناً این انتخابات در مجموع باطل اعلام شود و ضرورت به انتخابات مجدد باشد و همه طرف‌ها توافق کردند، در هر دو صورت ما به یک حکومت موقت یا سرپرست ضرورت داریم.»
رهبر حزب اسلامی همچنان افزود، حکومتی که تحت نظرش انتخابات شفاف برگزار شود و از امکانات و صلاحیت‌های دولتی در کمپاین انتخاباتی استفاده سوء صورت نگیرد.
حکمتیار دولت کنونی را عامل دوام جنگ و مانع صلح خواند و گفت «با دوام حکومت کنونی صلح ممکن نیست.»
او گفت:«اگر انتخابات به دور دوم برود که باید برود و اگر احیانا این انتخابات در مجموع باطل اعلام شود و ضرورت به انتخابات مجدد باشد و همه طرف‌ها توافق کردند، در هر دو صورت ما به یک حکومت موقت یا سرپرست ضرورت داریم.»
او با اشاره به گفت‌وگوهای صلح، افزود که «مخالفین دولت هم حاضر به مذاکره با این دولت نیستند».
آقای حکمتیار تاکید کرد که اکنون زمان آن رسیده تا گفت‌وگوهای صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان متوقف و برای پیشبرد روند صلح نشست بین‌الافغانی آغاز شود.
او گفت:«از کشورهای خارجی می‌خواهیم تا دیگر از این نظام نامشروع دیگر حمایت نکنند».
این نامزد معترض تصریح کرد که از هیچ اقدام ممکن و مشروع برای دفاع از حق و رای مردم و نجات کشور خودداری نخواهد کرد.
آقای حکمتیار به بازشماری تمامی آرا در حضور نمایندگان نامزدان ریاست جمهوری و هئیت‌های بی‌طرف تاکید و اضافه کرد که نتایج انتخابات تنها پس از تصفیه آرای پاک از ناپاک باید اعلام شود.
پیش از این نیز حامیان تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله، از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در ولایت‌های کابل، تخار و فاریاب در اعتراض به آنچه قانون‌شکنی از سوی کمیسیون انتخابات خواندند، دست به اعتراض زدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا