آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

حکمتیار: روی طرح ما بن سلمان نیز با امریکا حرف می‌زند

گلبدین حکمتیار در نشست خبری امروز شنبه ( ۴ حمل ) در کابل، گفت که طرح صلح او با طالبان تحریف شده و هدف او از برخی ولایات، ساختن مناطق امن برای طالبان بود.
گلبدین حکمتیار همچنان در بخشی از سخنان افزود که روی طرح او محمد بن سلمان با کاخ سفید نیز حرف می‌زند و این طرح مورد حمایت ریاست جمهوری نیز قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری دید، گلبدین حکمتیار که در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که طرح او برای صلح با طالبان تحریف شده است.
حکمتیار همچنان تاکید کرد که روی طرح صلحی که او ارایه کرده بود، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با کاخ سفید حرف خواهد زد.
از سویی هم، آقای حکمتیار در بخشی دیگر از سخنانش تنها راه رسیدن به ثبات سیاسی را انتخابات دانسته و راه‌های دیگر را رد کرد.
او گفت:« لویه جرگه همیشه ناکام بوده و از سوی حکام برگزار میشده تا افراد و چهره‌های دلخواه خود را به قدرت برسانند.»
او همچنان یک بار دیگر بر پارلمان تاخته و افزود که ۶۹ وکیل پارلمان به تقلب به پارلمان راه یافته است.
او اضافه کرد که از مردم مشرقی تعهد گرفته تا پس از این به وکلای مومن و متدین رای بدهند، ول روشن نکرد که وکلای کنونی مومن و متدین هستند یا نه.
انفجار ننگرهار کار ایران بود
به ادامه اتهام‌زنی‌های حکمتیار به ایران، یک بار دیگر مدعی شد که انفجار روز همایش او در ننگرهار از سوی ایران طراحی شده بود.
او گفت: انفجار در ننگرهار که به مرگ چهار نفر انجامید از سوی کشوری که در سه دهه گذشته در تمام ناآرامی‌های کشور ما نقش داشته و سبب جنگ و خشونت میان شیعه و سنی در کشور و سوریه و عراق و یمن شده است، طراحی و اجرا شد.
آقای حکمتیار پیش از این نیز ایران را به دخالت در امور داخلی افغانستان و انتقال داعش از عراق و سوریه به این کشور متهم کرده بود.
شرو فساد
گلبدین حکمتیار در بخشی از سخنانش از اصطلاح « شرو فساد» نیز استفاده کرده و افزود که از مردم خواسته است که در انتخابات آینده به شرو فساد شکست بدهند.
او در پاسخ به این پرسش که شرو فساد کی‌ها است گفت:« شرو فساد کسانی است که در حکومت هستند و علیه حکومت کار می‌کنند، می‌کوشند که جزایر قدرت ایجاد نمایند و طرح کودتا در سر دارند.»
گفتنی است که حکمتیار به طرح و ایراد نظرات و سخنان جنجالی معروف است و به باور کارشناسان، همیشه کوشیده است که با طرح جنجال سیاسی به اهداف خود برسد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا