آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

حکم اعدام عادل از عاملان حمله بر دانشگاه کابل از سوی دادگاه استیناف تایید شد

دادگاه عالی کشور خبرداد که دادگاه استیناف رسیدگی به جرایم تروریستی زندان بگرام ولایت پروان حکم اعدام عادل از عاملان حمله تروریستی بر دانشگاه کابل را تاکید کرده است. عادل در دادگاه ابتدایی نیز به اعدام محکوم شده بود.


به گزارش خبرگزاری دید، دادگاه عالی کشور با نشر اعلامیه‌ای امروز پنجشنبه(۱۴حوت) از تایید حکم اعدام عادل نام که از عاملان حمله بر دانشگاه کابل است، از سوی دادگاه استیناف زندان بگرام ولایت پروان خبرداد. عاملان حمله بر دانشگاه کابل به پرداخت سه میلیون افغانی به عنوان جبران خسارت وارد شده بر دانشگاه کابل نیز محکوم شده‌اند.
طبق خبرنامه دادگاه عالی، جلسه قضایی برای محاکمه عاملان حمله بر دانشگاه کابل که به جرایم تروریستی، اختطاف، عضویت در گروه داعش، ترور کارمندان دولتی، خیانت ملی، تزویر و حمل سلاح غیرقانونی نیز متهم بودند، در دوازدهم حوت برگزار شده بود.
دادگاه استیناف مجازات اعدام را بر عادل مشهور به «آرش و طلحه» در پیوند به حمله بر دانشگاه کابل و ترور کارمندان دولتی، تأیید کرده است.
هم‌چنان عادل در قضیه عضویت در گروه داعش به ۲۱ سال زندان، تزویر شناس‌نامه به سه سال زندان و در پیوند به پنج فقره اختطاف به (۱۲) سال زندان محکوم شده است.
به همین ترتیب، طبق اعلام دادگاه عالی، عبیدالله متهم دیگر مشهور به حماد در پیوند به رهبری گروه تروریستی و عضویت در گروه داعش به ۲۵ سال زندان، در پیوند به اختطاف به ۱۲ سال زندان و همین طور در پیوند به ترور و معاونت در آن، به اعدام محکوم به مجازات شده‌ است.
در فیصله دادگاه استیناف، فردی سوم که از او به نام عبدالکبار یاد شده است، در پیوند به خیانت ملی به ۱۶ سال زندان و سه مورد اختطاف به ۱۲-۱۲ سال زندان محکوم به مجازات شده است.
به همین ترتیب، خدابخش در پیوند به عضویت در گروه داعش به ۱۰ سال زندان و سه مورد اختطاف نیز به ۱۲-۱۲ سال زندان محکوم شده است.
در این دادگاه، اظهارالدین در پیوند به حمل سلاح بدون مجوز به دو سال زندان محکوم به مجازات شده است.
از جانب دیگر، مبین به دلیل نبود دلایل الزامی برائت گرفته است.
دادگاه عالی گفته است که وسایل جرمی از نزد این افراد مصادره شده است و متهمان در پیوند به قضایای جرمی اختطاف به رد ۲۲۰ هزار دالر امریکایی که از نزد متضرران به دست آورده بودند، مکلف شده‌اند.
حمله بر دانشگاه کابل در دوازدهم عقرب صورت گرفت. شمار قربانیان این حمله ۲۲ کشته و ۲۷ زخمی اعلام شد. مسئولیت این حمله را گروه داعش بر عهده گرفته بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا