آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهمسیاست

شورای امنیت ملی:

حکومت خواستار تمدید آتش‌بس است/ امروز ۹۰۰ زندنی طالبان آزاد می‌شود

سخنگوی شورای امنیت ملی در نشستی خبر گفته است که حکومت خواهان توقف خشونت‌ها بوده و توقع دارد که آتش‌بس با گروه طالبان پس از ایام عید نیز ادامه یابد و امروز ۹۰۰ زندانی گروه طالبان آزاد خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری دید، جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی امروز سه‌شنبه (۶ جوزا) در یک نشست خبری گفت که نیاز است طالبان خشونت را پایان داده و به آتش‌بس اعلام شده پایبند بمانند.
به گفته وی، قربانی اصلی جنگ مردم است و دوام این آتش‌بس می‌تواند سبب تسریع روند رهایی زندانیان و آغاز گفت‌‌وگوهای بین‌الافغانی شود.
آقای فیصل افزود که حکومت ادامه آتش‌بس را ضروری می‌داند؛ زیرا به گفته وی بحث‌های صلح گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، رهایی زندانیان و آتش‌بس دو طرف باهم مرتبط اند.
سخنگوی شورای امنیت ملی هم‌چنان افزود که حکومت ۹۰۰ زندانی گروه طالب را امروز از زندان‌ها آزاد می‌کند، اما به گفته وی، آینده این روند به گروه طالبان بستگی دارد.
آقای فیصل گفت که طالبان هنوز از تقسیم اوقات رهایی زندانیان عقب‌اند.
با این حال، وی تصریح کرد که نیاز است تقسیم اوقات رهایی زندانیان نقض نشود. جاوید فیصل گفت که تلاش‌های حکومت به تنهایی موثر نیست و طالبان نیز باید اقدامات لازم را انجام دهند.
طالبان پیش‌تر در جریان سه روز عید فطر آتش‌بس اعلام کردند. حکومت در پاسخ به این اقدام طالبان، روند رهایی زندانیان را دوباره آغاز کرده و دستور آزادسازی دو هزار زندانی طالب را نیز صادر کرد.
گفتنی است که حکومت روز گذشته نیز ۱۰۰ زندانی گروه طالبان را از زندان بگرام آزاد کرده است.
حکومت تاکنون یک هزار و ۱۰۰ زندانی گروه طالبان را پس از امضای توافق‌نامه صلح این گروه با امریکا از زندان آزاد کرده است. طالبان اما هنوز ۲۶۱ تن از اسیران نیروهای امنیتی را به حکومت سپرده‌اند.
بر اساس تناسب مشخص شده، حکومت در برابر ۲۰۰ زندانی نیروهای امنیتی، یک هزار زندانی گروه طالب را از زندان‌ها آزاد می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا