آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

حنیف اتمر:

حکومت نامشروع نمی‌تواند انتخابات مشروع برگزار کند/ سرپرست حکومت ایجاد شود

محمد حنیف اتمر با انتقاد تند از ادامه کار محمد اشرف غنی، اظهار داشت که حکومت نامشروع نمی‌تواند انتخابات مشروع برگزار کند.

محمد حنیف اتمر با انتقاد تند از ادامه کار محمد اشرف غنی، اظهار داشت که حکومت نامشروع نمی‌تواند انتخابات مشروع برگزار کند.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد حنیف اتمر رییس تیم انتخاباتی صلح و اعتدال در گردهمایی مردمی که با حضور هزاران تن از شهروندان کابل در «غازی استدیوم» برگزار شده است، گفت: همانگونه که انتخابات ولسی جرگه با تقلب و دسیسه‌های حکومت همراه بود، هیچ تضمین برای شفاف برگزار شدن انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد.
این چهره سیاسی کشور تصریح کرد: رهبران حکومت وحدت ملی در نخست وعده‌های چربی را به مردم داده بودند و خود تأکید کردند که نباید قانون اساسی نقض شود، اما دیده شد که قانون از سوی آن‌ها مورد تعرض قرار گرفت.
اتمر افزود: حکومت نامشروع وحدت ملی می‌خواهد انتخابات را زیر اداره خود برگزار و تقلب‌های گسترده‌ای را راه‌اندازی کند.
رییس تیم صلح و اعتدال حکومت وحدت ملی را دشمن صلح و عامل اصلی بی‌اتفاقی در کشور خواند و تصریح کرد: ادامه کار حکومت وحدت ملی نامشروع و خطر بزرگ برای انتخابات است و ما حکومت سرپرست می‌خواهیم.
محمد حنیف اتمر با بیان این که حکومت نامشروع نمی‌تواند انتخابات مشروع برگزار کند، گفت: غارت بیت‌المال از سوی حکومت متوقف شود.
اتمر اظهار داشت: تمام قرارداد‌ها به اقارب مسئولان حکومت وحدت ملی عقد شده و از سویی هم از آن‌ها به عنوان کمپاین‌های انتخاباتی استفاده می‌شود که این روند باید هرچه زودتر متوقف شود.
وی در پایان سخنانش با اشاره به اختصاص نزدیک به ۴۰۰میلیون افغانی برای برگزاری جشن استقلال از سوی حکومت، افزود: اگر این پول برای رفع گرسنگی اطفال بی‌بضاعت استفاده شود، می‌شود یکسال این کودکان را از گرسنگی نجات داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا