آخرین اخبارافغانستانسیاست

خروج امریکایی‌ها؛ بمب‌افکن‌های بی ۵۲ وارد منطقه شد

بمب‌افکن‌های بی ۵۲ امریکایی برای خروج مصئون نیروهای ایالات متحده از افغانستان به منطقه رسیده است.


وال استریت ژورنال گزارش داده که شش هواپیمای بی ۵۲ (B-52) و بخشی از نیروهای ویژه زمینی امریکا، برای تأمین امنیت خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان، به منطقه اعزام خواهند شد.
در همین حال، ‏جان کربی سخنگوی وزارت دفاع امریکا، تایید می‌کند که دو بمب افکن (بی -۵۲) به منطقه رسیده، تا از خروج مصئون نیروهای امریکایی از افغانستان، حمایت کند.
این در حالی‌ست که مقامات وزارت دفاع امریکا می‌گویند در آستانهٔ آغاز خروج سربازان امریکایی از افغانستان، برنامهٔ انتقال تجهیزات و فسخ قراردادهای محلی خود را آغاز کردند.
یک مقام وزارت دفاع امریکا به شرط افشا نشدن هویتش، به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت که در حال حاضر، تنها برنامهٔ انتقال تجهیزات از افغانستان روی دست گرفته شده و انتظار نمی‌رود حداقل تا چند هفتهٔ آینده سربازان امریکایی به خروج‌شان از افغانستان آغاز کنند.
او گفته که تا مسدود نشدن تمام پایگاه‌های نظامی امریکا، سربازان از افغانستان بیرون نخواهند شد.
به گفته مقامات وزارت دفاع، اگرچه بسیاری از تجهیزات از طریق هوا به امریکا منتقل خواهد شد، اما ارتش امریکا از راه‌های زمینی،‌ به شمول مسیر پاکستان و آسیای مرکزی نیز استفاده خواهد کرد.
گفته شده است که بخشی از این تجهیزات که نه قابل انتقال هستند و نه هم در اختیار نیروهای امنیتی افغانستان قرار می‌گیرند، به قراردادی‌ها به فروش خواهد رسید.
خروج سربازان امریکایی از افغانستان، پایان طولانی‌ترین جنگ امریکا را رقم خواهد زد که ۲۰ سال به درازا کشید.
در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ سرباز امریکایی و ۷۰۰۰ سرباز ناتو در افغانستان حضور دارند. بنابر اظهارات مقامات در ایالات متحده، خروج کامل نظامیان امریکایی از افغانستان، احتمالاً تا قبل از یازدهم سپتمبر تکمیل شود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا