آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

خلیلزاد: اقدامات روزهای اخیر مثبت و امیدبخش است

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان از برگزاری نخستین نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی استقبال کرده و می‌گوید بحث روی آجندا در دوحه آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان امروز یکشنبه(۱۶ قوس) در چند رشته توییت گفته است که اجماع رهبران طیف‌های سیاسی افغانستان یک گام مهم است.

آقای خلیلزاد در مورد برگزاری نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی گفته است: «در جریان مذاکرات بر شرایط توافق صلح، تقسیم قدرت و آتش‌بس دایمی و همه جانبه با طالبان، این کمیته یک نهاد با صلاحیت برای جمهوری اسلامی افغانستان خواهد بود».
وی افزوده است که با تکمیل نمودن اصول و کارشیوه مذاکرات میان‌افغانی، تیم‌های جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان حالا در مرحله بعدی مذاکرات هستند و نخستین جلسۀ شان را در مورد آجندا در دوحه آغاز کردند.
سفیر خلیلزاد با بیان اینکه اقدامات روزهای اخیر مثبت و امیدبخش است، تأکید کرده است: «من از هر دو طرف تقاضا می‌کنم که تلاش های‌شان را برای صلح تسریع نمایند و جنگ طولانی در کشور را پایان بخشند».
آقای خلیلزاد که دور جدیدی از سفرهایش را به منطقه آغاز کرده، پس از دیدار با مقامات ترکیه و بحث در مورد صلح روز گذشته به دوحه رفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا