آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلحمنطقه

خلیلزاد به پاکستان می‌رود؛ بن‌بست در مذاکرات صلح؟

پیش از آغاز رسمی مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و گروه طالبان، بن‌بست جدی ظاهراً به وجود آمده چنانچه دو طرف در مواضع خود انعطاف‌پذیری نشان نداده‌اند و زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان به اسلام‌آباد می‌رود.

به نقل از نیوز انترنشنل، گروه طالبان روز گذشته گفته‌ است که مذاکرات صلح برنامه‌ریزی شده را به دلیل اختلافات بر سر آجندا و پیدا نمودن نقاط مشترک لغو کرده است.
ملا برادر معاون سیاسی گروه طالبان گفته است: «هر دو جانب نتوانستند به توافق برسند یا حتی مذاکره کنند، زیرا ما نتوانستیم نقطه مشترکی بین سنگسار کردن مردم و نکردن آن‌ها پیدا کنیم. ما هر گز مصالحه نمی‌کنیم».
با این حال، مذاکرات امروز دوشنبه(۲۴ سنبله) در قطر به گونه رسمی آغاز می‌شود.
بر بنیاد این گزارش، پس از ناکام شدن مذاکرات، زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان امروز به پاکستان می‌رود تا در مورد استراتژی از سرگیری مذاکرات گفت‌وگو کند.
در همین حال، برخی منابع گفته‌اند که زلمی خلیلزاد با مقامات بلندپایه سیاسی و نظامی پاکستان ملاقات می‌کند و در مورد مرحله بعدی روند صلح بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور گفته است: «ما باید خشونت‌ را متوقف کنیم و روی آتش‌بس هر چه عاجل به توافق برسیم. این مشکلات با یک یا دو روز حل نمی‌شود، اما نخست مردم می‌خواهند خشونت‌ها متوقف شود».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا