آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

خلیلزاد: جنگ میان‌افغانی مشروعیت‌اش را از دست داده است

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به حملات تروریستی و افزایش خشونت‌ها می‌گوید جنگ میان‌افغانی مشروعیت خود را از دست داده و طرف‌ها باید هر چه زودتر به توافق سیاسی برسند.
به گزارش خبرگزاری دید، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان امروز یکشنبه(۳۰ قوس) در چند رشته توییت سطح بلند خشونت‌های جاری را تقبیح کرده و تمام آن‌هایی را که این گونه حملات را اجازه و انجام می‌دهند، محکوم کرده است.


آقای خلیلزاد با بیان اینکه کشتن و مرگ مردم افغانستان به شمول غیرنظامیان بسیار معمول شده است، نگاشته است: «هدف آن‌ها ایجاد نفاق و استفاده از خشونت برای تضعیف افغان‌هایی است که به صلح، ختم دایمی خشونت و یک افغانستان مرفه متعهد‌اند. این دشمن باید رد شود.»
نماینده امریکا همچنین از تمام طرف‌ها خواست که خشونت‌ را کاهش داده و هر چه زودتر به سوی آتش‌بس بروند.
وی می‌افزاید: «در موجودیت توافق‌نامه ایالات متحده – طالبان، اعلامیه مشترک ایالات متحده – افغانستان، حمایت گستردۀ بین‌المللی از صلح و آغاز مذاکرات میان‌افغانی، از نظر شمار زیاد افغان‌های که به صلح و امنیت نیاز دارند و آرزوی آن را دارند، جنگ و کشتن میان‌افغانی مشروعیت‌اش را از دست داده است.»
آقای خلیلزاد تأکید می‌کند که حکومت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان باید به خواسته‌های مردم شان احترام گذاشته و به توافق سیاسی برسند.
این در حالی است که تنها در انفجار مراسم ختم قرآن در ولایت غزنی دست‌کم ۱۵ تن که اکثریت آنان کودکان بودند، جان باخته و بیش از ۲۰ تن دیگر مجروح شدند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا