آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

خلیلزاد در روند صلح افغانستان حفظ می‌شود!

گزارش‌ها حاکی است که دولت بایدن قصد دارد زلمی خلیلزاد نماینده ویژه دولت ترامپ را در امور صلح افغانستان حفظ کند.

خلیلزاد
به گزارش خبرگزاری دید، سی‌ان‌ان به نقل از سه منبع آگاه گفته است که دولت بایدن می‌خواهد نماینده ویژه دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین امریکا را در امور روند صلح افغانستان حفظ کند.
وزارت خارجه امریکا تاکنون در این رابطه ابراز نظر نکرده است.
با این حال، «آنتونی بلینکین» نامزد‌وزیر رییس جمهور جو بایدن برای وزارت خارجه چند روز پیش به کمیته روابط خارجی سنای کانگرس امریکا گفته بود که دولت جدید متعهد به ختم جنگ در افغانستان است، اما تا کنون از جزئیات توافق‌نامۀ امریکا-طالبان آگاهی ندارد.
بلینکین گفته بود: «ما می‌خواهیم به اصطلاح این جنگ‌های بی‌پایان را خاتمه دهیم. ما می‌خواهیم نیروهای خود را به خانه آوریم. ما می‌خواهیم توانایی مقابله با هرگونه احیای دوبارۀ تروریزم را حفظ کنیم، چیزی که در وهله اول ما را به آن‌جا برد. ما باید به دقت بررسی کنیم که در مورد چه چیزی مذاکره شده است. من تا هنوز از آن با خبر نیستم».
بر بنیاد این گزارش، حفظ یک مقام دولت سابق در دولت جدید معمولی نیست، اما دولت بایدن باید از تمام جزئیات گفت‌وگوهای صلح آگاهی یابد تا سیاست خارجی خود را در رابطه به افغانستان توسعه دهد.
زلمی خلیلزاد، دیپلمات افغان-امریکایی مدت دو سال است که به عنوان نماینده ویژه امریکا گفت‌وگوهای صلح افغانستان را پیش می‌برد، اما رهبران افغانستان همواره نسبت به رویکرد خلیلزاد انتقاد داشته‌اند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا