آخرین اخبارافغانستانفرهنگ عامه

خواست اطلاعات و فرهنگ از شهرداری: سینمای پارک را تخریب نکنید

وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور سینمای پارک را یکی از میراث‌های مهم فرهگی، هنری و تاریخی خوانده و از شهرداری کابل خواسته است که در باره تخریب این میراث مهم فرهنگی شکیبایی کند.
به گزارش خبرگزاری دید، محمدطاهر زهیر سرپرست این وزارت روز دوشنبه (۱۹ عقرب) در یادداشتی، سینمای پارک را یکی از میراث‌های مهم فرهنگی، هنری و تاریخی کشور توصیف کرده است.
او نوشته است که وزارت اطلاعات و فرهنگ، از شهرداری کابل، می‌خواهد که در مورد تخریب سینمای پارک «قدری درنگ و شکیبایی» به خرج دهد.

این وزارت همچنان تأکید کرده است که تخریب سینمای پارک به هیچ صورت مورد پذیرش افکار عمومی و شهروندان کشور نیست.
وزارت اطلاعات و فرهنگ از امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری که قرار است به دستور او، سینمای پارک تخریب شود، نیز خواسته است که در این مورد بازنگری کند.
طبق معلومات وزارت اطلاعات و فرهنگ، شهرداری کابل در یکی از نشست‌های «۶:۳۰» صبح که به ریاست امرالله صالح برگزار می‌شود، پیشنهاد کرده است که سینمای پارک تخریب شود که ظاهراً تأیید شده است.
سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افزوده است که در سال‌های گذشته به دلیل در حاشیه بودن این وزارت، مدیریت سینماها به شهرداری سپرده شده است و این رویه تاکنون حفظ شده است.
آقای زهیر افزوده است که اگر سینمای پارک، هیچ کاربردی نداشته باشد، یکی از میراث‌های مهم فرهنگی قابل حفظ و جزیی از خاطره‌های هنری هنرمندان کشور است.
طاهر زهیر هم‌چنان گفته است که شهروندان افغانستان با سینمای پارک و دیگر سینماهای افغانستان، با فلم، سریال و نمایش‌های هنری آشنا شده‌اند و نزدیک به هفتاد سال از عمر سینمای پارک می‌گذرد و اکنون جزیی از میراث‌های فرهنگی قابل حفظ به حساب می‌آید.
او همچنان گفته است که اطلاعات و فرهنگ خواهان بحث روی موضوع مدیریت سینماها و سینمای پارک در نخستین جلسه شورای عالی فرهنگی است و تصمیم‌های بعدی را این شورا خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا