آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

خواست شورای عالی مقاومت از سازمان همکاری اسلامی برای عضویت ندادن به طا-لبان

خبرگزاری دید: شورای عالی مقاومت ملی با نشر اعلامیه‌ای از سازمان همکاری‌های اسلامی خواسته که طا-لبان را در نشست ۱۹ دسمبر در اسلام‌آباد دعوت نکند.


این شورا، امروز ۱۷ دسمبر گفته است که از تصمیم سازمان ملل متحد مبنی بر رد در خواست نمایند‌گی طا-لبان نیز حمایت می‌کند و از سازمان همکاری‌های اسلامی می‌خواهد که درخواست عضویت طا-لبان را در این سازمان رد کند.
اعضای این شورا از نشست ویژه سازمان همکاری‌های اسلامی در پاکستان خواسته است که از طا-لبان در این نشست دعوت نکند و به حمایت همه جانبه خود از مردم افغانستان ادامه دهد.
این شورا گفته است: «اقدامات طالبان در جریان چهار ماه گذشته صبغه اسلامی نداشته و با اهداف استراتژیک سازمان همکاری‌های اسلامی مصوبه کنفرانس ۲۰۱۸ استانبول مبنی بر مبارزه با فرقه‌گرایی، تبعیض نژادی و تروریسم نیز سازگاری ندارد».
شورای عالی مقاومت را که رهبران پیشین حکومت و جهادی تشکیل می‌دهد، از سازمان همکاری‌های اسلامی خواسته‌ است که ادامه کار نماینده «جمهوری اسلامی افغانستان» را در این سازمان تأیید و برای ایجاد یک حکومت اسلامی فراگیر در افغانستان، فشارهای لازم دیپلماتیک وارد کند.
اعضای این شورا از اعضای سازمان‌ همکاری‌های اسلامی خواسته‌اند که در زمستان پیش‌رو مردم افغانستان را تنها نگذارند و کمک‌های بشردوستانه‌شان را از طریق سازمان‌های با اعتبار اسلامی و بین‌المللی با هماهنگی شوراهای مردمی قریه‌ها و ولسوالی‌ها توزیع کنند.
هم‌چنان این شورا فرار محمداشرف غنی رییس جمهور پیشین را غیرمسئولانه خوانده و گفته‌اند که او با این اقدام، دستاوردهای ۲۰ ساله را به دست «گروه‌های تروریستی» به حراج گذشته است.
به باور اعضای این شورا، اشرف غنی یک شبه همه ارزش‌ها را قربانی خواسته‌های خود کرده است و مردم افغانستان هیچ‌گاه را او را نخواهند بخشید.
اعضای شورای عالی مقاومت ملی را مارشال عبدالرشید دوستم، عطامحمد نور، عبدالرب رسول سیاف، محمدیونس قانونی، محمد محقق و عبدالهادی ارغندیوال تشکیل می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا