آخرین اخبارمطالب معلوماتی

داروهایی را که باعث سکته مغزی و قلبی می‌شود، بشناسید

دانشمندان تایوانی از خطرهای استفاده از پنج داروی مُسکن شناخته شده در سراسر جهان نام برده‌اند.
دانشمندان تایوانی پی برده‌اند که «ایبوپروفن، دیکلوفنک، سلکوکسیب، مفنامیک اسید و ناپروکسن» داروهای ضد التهاب که در سراسر جهان از آن‌ها استفاده صورت می‌گیرد می‌توانند منجر به حمله قلبی و سکته مغزی شوند.
این دانشمندان در تحقیق‌شان از اطلاعات ۵۶ هزار فرد مبتلا به فشار خون بالا استفاده کردند. دانشمندان پس از تحقیق پی بردند که در ۳۳۰ نفری که از داروی ضد التهاب «بروفین» استفاده می‌کنند، برای یکی از آن‌ها در طول چهار هفته حمله قلبی و یا سکته مغزی رخ داده است. داروی ضد التهاب غیر استروییدی «سلکوکسیب» به نوبه خود، خطرناکتر است که در صورت استفاده از آن از هر ۱۰۵ نفر، یکی از آن‌ها با حمله قلبی و یا سکته مغزی مواجه می‌شوند.
در میان استفاده‌کنندگان از «دیکلوفنک»، از هر ۲۴۵ تن یکی از آن‌ها و استفاده ‌کنندگان «ناپروکسین» از هر ۲۱۴ تن یک نفر آن‌ها با حمله قلبی و سکته مغزی مواجه می‌شوند.
براساس این تحقیق، در میان این دارو ها کم‌خطر‌ترین آن‌ها «مفونامیک‌اسید» می‌باشد که از ۳۹۴ نفر استفاده‌کننده از آن یک نفر با حمله قلبی مواجه می‌شود.
این در حالی است که قبل از این دانشمندان اعلام نموده بودند که استفاده از داروی بروپروفین می‌تواند باعث عقیم‌شدن مردان شود و بر باروری زنان نیز تاثیر منفی بگذارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا