آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

دانش: هرگز تسلیم افراطیت و «امارت» نخواهیم شد

خبرگزاری دید: سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری تاکید کرد که دولت افغانستان، نیروهای امنیتی و دفاعی و مردم این کشور هرگز تسلیم افراطیت و «امارت» نخواهند شد.


دانش که امروز دوشنبه (۲۷ثور) در مراسم معرفی ذبیح‌الله زیارمل به عنوان رییس جدید اداره ملی نورم و استندرد سخنرانی می‌کرد، گفت که مردم، دولت و نیروهای امنیتی از «عزت، آزادی، نظام، قانون اساسی، جمهوریت و دستاوردهای ۲۰ ساله جمهوریت» به صورت جدی دفاع می‌کند.
سرور دانش طالبان را متهم کرد که با کشتار مردم بی‌گناه، دانش‌آموزان مکاتب و کودکان، زنان و خبرنگاران نشان دادند که تمام مردم افغانستان را دشمن خود می‌دانند.
او افزود: «هدف طالبان و گروه‌های افراطی این است تا از طریق اعمال تروریستی و خشونت، دولت و مردم افغانستان را وادار به تسلیم شدن کنند؛ اما مردم افغانستان هم‌چنان قدرت‌مند به مسیر خود ادامه خواهند داد».
به گفته دانش، راه مردم و دولت افغانستان برخلاف دشمنان، راه سازندگی، اعتدال و مردم‌سالاری است که این راه را آگاهانه انتخاب کرده‌اند و آگاهانه در این مسیر به پیش خواهند رفت.
دانش تأکید کرد که اکنون همه جهان می‌داند که چه کسانی مخالف صلح و چه کسانی موافق آن بوده‌‌اند. به گفته او، طالبان تاکنون از پذیرش راه حل مسالمت‌آمیز شانه خالی می‌کنند و دست به خشونت‌های وحشتناک می‌زنند.
او طالبان را متهم کرد که از آغاز تاکنون به جز همین «خشونت» دیگر دستاوردی ندارند و باید بدانند که از طریق خشونت و انتحار هرگز به هدف خود نخواهند رسید.
گفتنی است که گروه طالبان تاکنون هر خواستی را مبنی بر پذیرش آتش‌بس دایمی رد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا