آخرین اخبارافغانستانسیاست

درخواست افغانستان برای کسب عضویت ناظر شورای همکاری کشورهای ترک‌تبار

وزارت امور خارجه کشور در نامه‌ای به سرمنشی شورای همکاری کشورهای ترک‌تبار خواهان کسب عضویت ناظر این شورا شده است.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور امروز چهارشنبه(۱۵ ثور) در اعلامیه‌ای‌ گفت که حنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور در نامه ارسالی به بغداد امرییف سرمنشی شورای همکاری کشورهای ترک‌تبار، خواهان کسب عضویت ناظر این شورا شده است.
وزارت خارجه می‌گوید که این درخواست به اساس دیدگاه رییس جمهور غنی با کشورهای این شورا انجام شده و این اقدام را گام مهمی در راستای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای در حوزه تمدنی مشترک افغانستان با اعضای این شورا می‌داند.

برخی منابع می‎گویند که این موضوع بر اساس تلاش‎های حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور برای تقویت روابط با کشورهای ترک تبار صورت گرفته است؛ زیرا داشتن ارتباطات گسترده سبب ایجاد ثبات پایدار در داخل افغانستان خواهد شد.
امیر محمد رامین سفیر افغانستان مقیم انقره به صورت حضوری نامۀ وزیر امورخارجهٔ کشور را به سرمنشی شورای همکاری کشورهای ترک‌تبار تقدیم کرده است.
سرمنشی شورای همکاری کشورهای ترک‌تبار با قدردانی از نامه وزیر امور خارجهٔ ابراز تمایل جانب افغانستان برای تأسیس و تقویت همکاری بیشتر با این شورا و کشورهای عضو آن را گامی مهم در تقویت همکاری‌های منطقه‌ای میان افغانستان و کشورهای عضو این شورا دانسته است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا