آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

دریای کابل؛ مردم نگران هستند و مسئولان بی‌توجه!

در حالی که دریای کابل به یک زباله‌‌دانی بزرگ تبدیل شده است، شماری از شهروندان کشور می‌گویند که بوی گندِ زباله‌ها، عابرین را با مشکلات جدی مواجه کرده و اما مسئولان هیچ توجهی به پاکی این دریا ندارند.

در حالی که دریای کابل به یک زباله‌‌دانی بزرگ تبدیل شده است، شماری از شهروندان کشور می‌گویند که بوی گندِ زباله‌ها، عابرین را با مشکلات جدی مواجه کرده و اما مسئولان هیچ توجهی به پاکی این دریا ندارند.
به گزارش خبرگزاری دید، دریای کابل که مملو از زباله‌ها و کثافات است و به یک آشغال‌دانی بزرگ تبدیل گردیده، شماری از شهروندان کابل را با مشکلات جدی و امراض گوناگون مواجه ساخته است.
شهروندان و ساکنان اطراف دریای کابل از شهرداری می‌خواهند که هرچه سریع‌تر این دریا را از وجود کثافات و زباله‌ها پاک‌کاری نماید.
«سید یاسین» یکی از شهروندان کابل به خبرگزاری دید گفت: وجود آشغال در دریای کابل به صحت ساکنان اطراف دریای کابل و عابران صدمه جدی وارد می‌کند و مسئولان شهرداری نیز به این معضل توجهی ندارند.
وی افزود: امروز مردم تا می‌توانند کثافات را در دریا می ریزند که در برخی از نواحی بوی گند آن عابرین را دچار مشکلات زیاد کرده است.


این شهروند کابل تأکید کرد: خواست ما ازمردم اینست که نباید کثافات خود را در دریا بیندازند و باید با دولت همکاری کنند تا این دریا را پاک نگهدارند.
درهمین حال «سعادت» باشنده ناحیه پنجم شهر کابل در صحبت با خبرگزاری دید گفت: مردم از کثافات و بوی گند این دریا بسیار پریشان هستند، زیرا اطفال‌ شان از این مسیر عبور می‌کنند که سبب مریض شدن آنها می‌شود.
وی تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم که دریای کابل را از وجود کثافات پاک کاری نماید تا ساکنان و عابرینی که از این مسیر می‌گذرند، دچار مریضی نشوند.


این شهروند کابل همچنان از مردم خواست که دیگر کثافات شان را به دریا نریزند، زیرا سبب بروز امراض گوناگون می‌شود.
همچنین «حاجی وزیر محمد» باشنده دیگر شهر کابل درگفت‌وگو با خبرنگار دید، گفت: گشت وگذار مردم در این منطقه و اطراف این منطقه سخت شده، زیرا مردم از بوی و کثافت بسیار به تنگ آمده‌اند و اما مسئولان توجهی به آن ندارند.
این شهروند کابلی با تأکید به پاک‌کاری فوری دریای کابل، از شهروندان خواست تا زباله‌های خود را به این دریا نریزند.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که در حال حاضر دریای کابل به مکان امن معتادین مواد مخدر و زباله‌دانی بزرگ تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا