آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

در ادامه سفرهای سیاسیون، احمد ولی مسعود به پاکستان می‌رود

در ادامه سفرهای سیاسیون به پاکستان، قرار است احمد ولی مسعود و شماری از چهره‌های سیاسی به زودی روانه این کشور شوند. گفته شده که این سفر در راستای روند صلح انجام می‌شود و این هیئت با مقامات پاکستانی دیدار خواهند داشت.


به گزارش خبرگزاری دید، جریان سیاسی وفاق ملی اعلام کرده که قرار است احمد ولی مسعود رییس بنیاد شهید احمدشاه مسعود و رهبر جریان سیاسی وفاق ملی بنا به دعوت رسمی وزارت امور خارجه پاکستان در رأس یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی به اسلام‌آباد برود.
گفته شده که قرار است هیئت مذکور در این سفر با عمران خان صدراعظم پاکستان، رؤسای پارلمان و مجلس سنای آن کشور، شاه محمود قریشی وزیر خارجه این کشور و سایر مقامات بلند پایه اسلام‌آباد دیدار و گفت‌وگو کنند.
همچنان هیئت سیاسی با جمعی از نمایندگان هموطنان مهاجر در پاکستان و شماری از نهادهای مدنی و رسانه‌ای دیدار خواهد کرد.
در بخشی از اعلامیه آمده است: «قابل یاد آوری است اینکه، در راستای اعمار صلح پایدار در افغانستان احمد ولی مسعود بارها بر گفت‌وگوی مستقیم میان دو کشور افغانستان و پاکستان برای تحکیم مناسبات دوستانه با رویکرد به یک استراتژی جدید اصرار نموده است، آنچه شهید احمدشاه مسعود همواره بر آن تأکید داشت».
گفتنی است که پیش از این نیز سیاسیون زیادی به پاکستان سفر کرده و در راستای روند صلح با مقامات آن کشور دیدار و گفت‌وگو داشته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا