آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

شورای امنیت ملی در واکنش به گزارش یوناما:

در ارائه گزارش تلفات ملکی دقت بیشتر شود/ طالبان از خانه‌های مردم به عنوان سنگر استفاده می‌کنند

دفتر شورای امنیت ملی کشور با نشر اعلامیه‌ای در پیوند به نشر گزارش یوناما از تلفات ملکی در سال گذشته میلادی، تاکید کرده که در نشر چنین‌ گزارش‌هایی باید دقت بیشتر شود و همچنان افزوده که گروه طالبان از خانه‌ها و جان افراد ملکی به عنوان سپر استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دید، شورای امنیت ملی کشور با نشر اعلامیه‌ای شام روز گذشته(۵حوت) ضمن سپاس از نشر گزارش یوناما در پیوند به تلفات افراد ملکی در سال ۲۰۲۰ میلادی، تاکید کرد که دولت جمهوری اسلامی افغانستان از تمامی نهادهای جهانی که برای نجات جان افراد ملکی کار می‌نمایند قدردانی می‌کند و همیشه خواست ما این‌ست که در جمع‌آوری ارقام دقت کامل صورت گیرد.
اعلامیه افزوده: حکومت افغانستان در تمامی عملیات‌های نظامی به زندگی افراد ملکی توجه بیشتری داشته است و حتی به خاطر این‌که جان و مال افراد ملکی در خطر مواجه بوده از اجرای بیشترین عملیات‌ها خود داری نموده است.
این‌که طالبان و دیگر گروه‌‎های تروریستی همواره‌ مردم ملکی و خانه‌های آن‌ها را به عنوان سپر استفاده می‌‌نمایند باعث تلفات ملکی می‌گردد.
اعلامیه تصریح کرده که «گزارش یوناما طالبان را مسئول ۴۶٪ درصد تلفات ملکی می‌داند، اما در حقیقت مسئولیت طالبان بیشتر از این است؛ زیرا زمینه فعالیت به اکثریت گروه‌های تروریستی را در افغانستان مساعد ساخته است».

با ادامه گفت‌‌وگوهای صلح در قطر، طالبان حمله به خبرنگاران، جامعه مدنی و فعالان حقوق بشر در کابل را ادامه داده اند تا صداهای انسان دوستانه و صلح‌خواهانه را خاموش سازند.
در این اعلامیه گفته شده: دفتر شورای امنیت ملی سال گذشته به منظور جلوگیری از تلفات ملکی پالیسی جلوگیری از تلفات ملکی، پالیسی تلفات ملکی وزارت دفاع ملی و ضربات هوایی، ایجاد تیم کوچک جهت ارایه گزارش دقیق از تلفات ملکی به رهبری والیان در ولایت‌ها، طرح تعقیب قضایای تلفات ملکی، ایجاد واحدهای کوچک در وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله برای جلوگیری از تلفات ملکی و آماده سازی میکانیزم و طرزالعمل ویژه برای عملیات‌های خاص شبانه را ترتیب نموده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا