آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

در برابر مافیا به هیچ قیمت عقب‌نشینی نمی‌کنم

نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری می‌گوید که او به هیچ قیمتی در برابر شبکه‌های مافیایی قاچاق محصولات مرغداری به داخل کشور عقب‌نشینی نمی‌کند.

نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری می‌گوید که او به هیچ قیمتی در برابر شبکه‌های مافیایی قاچاق محصولات مرغداری به داخل کشور عقب‌نشینی نمی‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، نصیراحمد درانی که در نخستین کنفرانس ملی انکشاف مرغداری صحبت می‌کرد، گفت که گروه‌های مافیایی نمی‌توانند کنترول را به دست گیرند.
در این کنفرانس که صدها تن از مسئولان شرکت‌های تولید کننده محصولات مرغداری نیز حضور داشتند، آقای درانی افزود:«در پیش روی شما و هم پیش روی مطبوعات عزیز تعهد می‌سپارم که به هیچ قیمت عقب‌نشینی نمی‌کنم، ولو این که به خاتمه‌ عمرم تمام شود.»
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در اول ماه جدی امسال واردات مرغ‌های پیر و گوشت‌های یخ‌زده را به افغانستان ممنوع کرد. این اقدام وزارت زراعت به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و هم‌چنین انکشاف صنعت مرغ‌داری در داخل خود کشور صورت گرفت.
برخی از مرغداران می‌گویند که به دنبال اعلام ممنوعیت واردات مرغ‌های پیر در کشور صنعت مرغ‌داری از حالت رکود خارج شده و رو به انکشاف گذاشته‌ است.
وزیر زراعت، آبیاری و مالداری هم‌چنین گفت هر گاه سکتور شرکت‌ها و فارم‌دارانی که در عرصه‌ی تولید محصولات مرغ‌داری فعالیت دارند به این وزارت تعهد دهند که تا طی چند سال به بیلانس تجارتی در عرصه‌ واردات محصولات مرغ‌داری تغییر آورده می‌‌توانند، او حاضر است که واردات محصولات مرغ‌داری را از بیرون کشور کاملاً ممنوع کند.
وزیر زراعت در عین حال به تولید تخم‌های نطفه‌ای و دانه‌ مرغ توسط بخش سکتور خصوصی در داخل کشور تاکید کرد و گفت هر گاه اقدامات لازم در این زمینه‌ها صورت نگیرد، افغانستان در عرصه‌ تولید محصولات مرغ‌داری به خودکفایی کامل نخواهد رسید.
آقای درانی می‌گوید که هنوز هم «کلید حرکت» سکتور مرغ‌داری به دست دیگران است. او ابراز امیدواری کرد که سکتور خصوصی در بخش تولید تخم‌های نطفه‌ای و دانه‌ مرغ نیز در جریان سال جاری مالی توجه کنند.
نصیراحمد درانی گفت که وزارت زراعت در زمینه‌ دست‌رسی تولیدکنندگان محصولات مرغ‌داری به قرضه و واکسین خوش‌کیفیت نیز با سکتور خصوصی همکاری می‌کند.
رحیم‌الله سمندر رییس هیئت عامل اتاق‌های صنعت و معدن نیز در این کنفرانس از سکتور مرغ‌داری به عنوان یکی از سکتورهای مهم در عرصه‌ی کاریابی در افغانستان یاد کرد و گفت که حدود چهارصد هزار نفر در این سکتور به صورت مستقیم و غیرمستقیم کار می‌کنند.
در همین حال، معروف ظفر رییس اتحادیه ملی مرغ‌داران افغانستان می‌گوید که پس از منع شدن واردات مرغ‌های پیر به کشور ۴۶ مرغداری دیگر آغاز به فعالیت کرده و هر کدام ظرفیت تولید ۱۹۶ قطعه مرغ را در یک دوره دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا